گروهی از سناتور‌های آمریکایی در حال تدوین قطعنامه‌هایی به منظور لغو توافق فروش تسلیحات نظامی به عربستان و امارات هستند.

سناتور‌های آمریکا مسیر بلوکه کردن توافق تسلیحاتی ترامپ با عربستان را هموار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور‌های آمریکایی به دنبال بلوکه کردن مسیر توافق تسلیحاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با عربستان و امارات متحده عربی در هفته جاری هستند.

بر اساس این گزارش، رهبری سنا و طرفداران بلوکه کردن فروش تسلیحات نظامی به عربستان در حال رایزنی در خصوص نحوه و زمان ارائه قطعنامه‌های لغو این توافقنامه در صحن سنا هستند. در صورت وجود توافق، هریک از این قطعنامه‌ها بیش از ۱۰ ساعت مذاکره و بررسی را در سنا لازم خواهد داشت.

بنا به گزارش هیل، سناتور‌های آمریکایی درصدند تا با توسل به ماده‌ای از قانون «کنترل صادرات تسلیحات» بتوانند ۲۲ توافق فروش سلاح را تنها با اکثریت ساده آرا متوقف کنند. رئیس جمهور آمریکا توانست ماه گذشته با استفاده از یک حکم قانونی اضطراری بدون دریافت مجوز کنگره این کشور فروش ۸ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان را پیش ببرد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود ۴ نماینده جمهوری‌خواه به ۴۷ دموکرات مخالف توافق تسلیحاتی ترامپ بپیوندند، به نظر می‌رسد سنای آمریکا آرای کافی را برای بلوکه کردن فروش تسلیحاتی داشته باشد، هرچند مجبور شدن ترامپ به توسل به وتو کردن این اقدام قابل پیش بینی خواهد بود.

همچنین بنا به گزارش یورونیوز، سناتور باب منندز، دموکرات ارشد عضو کمیته روابط خارجی سنا، روند رسمی برای بلوکه کردن توافق تسلیحاتی ۸ میلیارد دلاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با عربستان و امارات متحده عربی را آغاز کرده است. سناتور منندز از مجلس سنا خواست تا در خصوص طرح قطعنامه‌ای برای لغو فروش تسلیحات نظامی به عربستان اقدام کنند. منندز در جلسه سنا اعلام کرد قطعنامه تدوین شده او می‌تواند فروش تسلیحات هدایت شونده به عربستان  راکه می‌تواند برای کشتار شمار نامعلومی غیرنظامی بیگناه در یمن بکار رود، بلوکه نماید.

سناتور کریس مورفی، نماینده دموکرات مجلس سنا نیز گفت همه دوست دارند تا شاهد رای گیری در این خصوص در مجلس سنا باشند. قانونگذاران آمریکایی ۳۰ روز زمان دارند تا پیش از شروع تعطیلات در چهارم جولای در این خصوص اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار