مهم‌ترین حوادث امروز بیست و نهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه بیست و نهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

گوشی های تلفن همراه‌ میلیاردی در دام پلیس نی ریز

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۸۷ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی ایستگاه قطرویه شهرستان نی ریز هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۸۷ دستگاه تلفن همراه قاچاق و بدون مجوز قانونی و گمرکی کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر با نظر کارشناسان ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

سردار حبیبی، از شهروندان خواست در صورت آگاهی از هرگونه فعالیت قاچاقچیان ضمن تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران انتظامی را در مقابله جدی با قاچاقچیان یاری کنند.

۴ هکتار از مزارع گندم در آتش سوخت

فرمانده انتظامی ارسنجان از آتش سوزی ۴ هکتار از مزارع کشاورزی گندم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی ارسنجان اظهار کرد: طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی در مزارع روستای نعمت آباد از توابع این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: باتوجه به آتش سوزی در منطقه و حضور به موقع عوامل انتظامی، آتش نشانی و کمک‌های مردمی، آتش سوزی در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت جانی مهار شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه برابر نظر کارشناسان، ۴ هکتار از مزارع گندم روستای نعمت آباد به دلایل نامعلومی در آتش سوخته است، از مردم خواست: حفظ منابع طبیعی به عنوان یک میراث گرانبها را مدنظر قرار داده و در صورت وجود کوچکترین آتش سوزی، سریعاً مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

شکارچیان غیرمجاز در دام پلیس قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: ماموران انتظامی این شهرستان، ۳ شکارچی غیر مجاز دستگیر و ۸ قطعه پرنده از نوع تیهو کشف شد.

سرهنگ ۲ حمید رضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور قیروکارزین- فیروزآباد به یک سواری لیفان و یک موتورسیکلت مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از بازرسی دقیق از وسایل نقلیه مذکور موفق شدند ۴ قطعه تیهو زنده و همچنین لاشه ۴ قطعه تیهو وحشی شکار شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیرو کارزین با اشاره به اینکه متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، اضافه کرد: محیط زیست به عنوان یک سرمایه و دارایی گرانبهای ملی است و پلیس با اقتدار کامل از آن پشتیبانی می‌کند.

بیش از ۴۰ متهم تحت تعقیب در شیراز روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی ۴۱ نفر متهم که به دلیل ارتکاب جرائم مختلف تحت تعقیب پلیس بودند در این شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز گفت: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، موضوع دستگیری این افراد در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی، ۴۱ نفر متهم را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه همه آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در پیشینه این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می‌شود.

کشف برنج میلیاردی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین دشت از کشف ۲۳ تن برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی زرین دشت گفت: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های اصلی، یک کامیون حامل برنج را شناسایی و توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۲۳ هزار کیلوگرم برنج قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ بردبار ارزش ریالی این محموله قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و از مردم خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری افراد سودجو و قانون گریز اقدام شود.

کشف لوازم الکترونیکی میلیاردی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲۸۷ دستگاه لوازم الکترونیکی در یک عملیات ضربتی در خروجی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در خروجی شیراز، در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه سواری پژو پارس و ۴۰۵ مظنون و آن‌ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۲۸۷ دستگاه لپ تاپ، تب لت، مانیتور و لوازم جانبی خارجی و قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این راستا ۳ نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شدند، افزود: ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف یک راس بزغاله وحشی در زرقان

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری شکارچی غیر مجاز و کشف یک راس بزغاله وحشی در بخش زرقان آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه شخصی پس از شکار حیوانات در مناطق حفاظت شده آن را در منزلش مخفی کرده است.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مذکور اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل موفق به کشف یک راس بزغاله وحشی شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری ۲۸ نفر خرده فروش و افراد تحت تعقیب

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری ۲۸ نفر خرده فروش و افراد تحت تعقیب و کشف بیش از ۱۲ کیلو مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری فرمانده انتظامی جهرم گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و مقابله با خرده فروشان مواد مخدر با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، در نقاط حاشیه‌ای شهر جهرم اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۳ خرده فروش مواد مخدر و معتاد پرخطر، در بازرسی از محل پاتوق آنان، ۱۲ کیلو و ۴۵۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی جهرم تصریح کرد: دستگیری ۱۵ سارق، کشف ۹ فقره سرقت، توقیف ۱۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از نتایج دیگر اجرای این طرح بود.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تاکید کرد: اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با قانون گریزان و قانون شکنان با قوت ادامه خواهد داشت و نیروی انتظامی قاطعانه با این گونه افراد برخورد خواهد کرد.

کشف گاو‌های قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از توقیف یک کامیون و کشف ۶ راس گاو قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه فهلیان این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق، در هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو تعداد ۶ راس گاو قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ قسام اضافه کرد: ارزش ریالی احشام کشف شده طبق نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورده شده است.

مغازه آبمیوه فروشی طعمه آتش شد/آتش مهار شد

آتش سوزی آبمیوه فروشی با همت نیرو‌های آتش نشانی مهار شد.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: بامداد امروز با تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی در یک باب مغازه آبمیوه فروشی، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بی درنگ زنگ ایستگاه ۲ را به صدا درآورد و آتش نشانان به محل حادثه در خیابان عفیف آباد اعزام شدند.

وی در مورد جزئیات این حادثه تصریح کرد: یک مغازه آبمیوه فروشی در موقع تعطیلی آن به علت نامشخصی دچار آتش سوزی شد و دود ناشی از آن از لابلای درز‌های دربسته این مغازه خارج می‌شد و شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر نقاط مغازه بود.

عدلو ادامه داد: نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله پس از قطع جریان برق، با استفاده از لوله‌های آبده به سرعت مشغول خاموش کردن شعله‌های آتش شدند و آتش‌نشانان با ایمن‌سازی محل حادثه و اطمینان از نبود شعله پنهان به مأموریت خود پایان دادند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار