وزیر جهاد و کشاورزی گفت: سرانه مصرف لبنیات پایین نیامده، بلکه تولید افزایش یافته است.

حجتیبه گزارش خبرنگار  حوزه دولتگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت که امروز چهارشنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازار لبنیات گفت:  سرانه مصرف لبنیات پایین نیامده، بلکه تولید افزایش یافته است و در ارتباط با قیمت لبنیات نیز سازمان حمایت برآورد کرده است. امروز هزینه دامداران افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تولید لبنیات ما بیشتر شده و دامداران شیر را بر اساس قیمت سازمان حمایت از مصرف کننده عرضه می‌کند، اما باید در بازار نظارت بیشتری وجود داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هزینه تولید دامداران افزایش یافته است، ادامه داد: آیا دامداران می‌توانند محصول خود را زیر قیمت تولید شده عرضه کنند؟ ۲۶ درصد هزینه‌های تولید شیر مربوط به هزینه‌های نهاده‌هایی است که از خارج از کشور وارد می‌شود و ۷۴ درصد هزینه‌ها هم مربوط به مسائلی مثل حقوق کارگر یا قیمت یونجه و ذرت و علوفه است که وقتی این هزینه‌ها بالا می‌رود، هزینه دامدار هم افزایش پیدا می‌کند.

حجتی تصریح کرد: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهادهای دامی داده نمی‌شد، قیمت محصولات لبنی افزایش بیشتری داشت، البته سازمان حمایت از مصرف کننده باید بررسی کند که قیمت تمام شده شیر چقدر است و باید قیمت تعیین شده را ابلاغ کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
راست میگه دیگه
تولید پالم افزایش داشته
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
هر دامداری که قبلا 20 تا گاو شیری داشت بدلیل گرانی علوفه الان 2 تا گاو شیری داره بقیه رو برده کشتار. چگونه تولید افزایش یافته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
با اين قيمت ها چه کسي ميتواند لبنيات بخرد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
پس چرا ما هنوز نمی دونیم شیر چیه!؟
آخرین اخبار