معاون رئیس‌جمهور و مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی جداگانه بار دیگر رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را هدف حملات خود قرار دادند.

پنس و بولتون بار دیگر مادورو را هدف حملات لفظی خود قرار دادندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در بندر میامی از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا خواست تا از قدرت کنار رود.

مایک پنس در پاسخ به سوالی درباره گزینه مداخله نظامی در ونزوئلا بار دیگر تکرار کرد تمامی گزینه‌ها درباره این کشور روی میز است. همچنین معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی جداگانه که در توئیترش مطرح کرد، مدعی شد در دوران مادورو، جرم، خشونت و بی‌قانونی همچون ویروسی در سراسر ونزوئلا گسترش یافت. پنس تاکید کرد رئیس جمهور آمریکا همچنان به حمایت از خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا ادامه می‌دهد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد بر ادامه حمایت واشنگتن تا برکناری مادورو از قدرت تاکید کرد. بولتون در این پیام توئیتری ادعا کرد: سیاست‌های شکست خورده مادورو، ناتوانی در اداره امور و فساد اقتصاد ونزوئلا را نابود و میلیون‌ها نفر را مجبور به فرار از این کشور کرد. آمریکا همچنان به حمایت راسخ خود برای پایان دادن به سرکوبگری مادورو ادامه خواهد داد.

مناقشات در ونزوئلا پس از آن بالا گرفت که گوایدو در ماه ژانویه سال جاری میلادی خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا خواند و بلافاصله آمریکا و گروهی از متحدان این کشور در اقدامی غیرقانونی گوایدو، رئیس شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه ریاست‌جمهوری مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار