مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: احداث شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق از سوی منطقه آزاد اروند به نمایندگی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اسماعیل زمانی  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند روز گذشته  در تشریح دیدار اخیر خود با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این نشست مسائل مهمی در حوزه صنایع و تجارت منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت گفت: پیگیری مشکلات ثبت سفارش و تجارت با کشورهای همسایه و نیز تجارت با کشورهای همسایه در دیدار با وزیر صمت مطرح شد.

وی ادامه داد: استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ صنایع و موافقت نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با وزارت صمت نیز با وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت که مساعدت وزیر صمت را به دنبال داشت و بنا شد این تبصره و موافقت نامه مذکور، صنایع مناطق آزاد را نیز شامل شود.

مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند درخصوص کالای همراه مسافر، مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز صنایع منطقه آزاد اروند نیز افزود: بزودی دستورالعمل لازم در خصوص ثبت سفارش و ابلاغ فهرست کالاهای مجاز همراه مسافر از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود.

زمانی گفت: پیگیری وضعیت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی دپو شده در بندر خرمشهر از سوی هیأت دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از دیگر موارد پیگیری شده در دیدار با وزیر صمت بود که مورد بررسی قرار گرفت.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای در زمینه تجارت، صنعت و نیز گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/ د

پیگیری احداث شهرک صنعتی

برچسب ها: تسهیلات ، شهرک صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.