صادقی گفت: احتکاری در شرکت ایران‌خودرو صورت نگرفته و خودرو‌های کسری قطعه به‌زودی تکمیل وتحویل مشتریان می‌شود.

احتکاری در شرکت های خودروسازی نیست/خودرو‌ها پس از تکمیل تحویل مشتریان می‌شودبه گزاش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، اکبر صادقی، مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت گفت: فرآیند تکمیل کاری خودرو‌های ناقص با سرعت بیشتری در ایران‌خودرو درحال انجام است و اطمینان می‌دهم با پیگیری وزارت صمت و تلاش خودروسازان به‌زودی تحویل خودرو‌های معوقه به روز می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت، مشکل خودرو‌های دارای کسری قطعه را نبود سرمایه در گردش مناسب برای تولید در خودروسازان و عدم تأمین برخی از قطعات الکترونیکی و ایمنی دانست و اظهار داشت: با پای کار آمدن شرکت‌های دانش‌بنیان، روند بومی‌سازی قطعات حساس و الکترونیکی خودرو‌ها سرعت می‌گیرد.

صادقی تأکید کرد: براساس آمار اعلامی از سوی ایران‌خودرو، این شرکت از هفتم خرداد تاکنون بیش از ۲۳ هزار دستگاه خودرو ناقص را تکمیل و تحویل مشتریان داده است.

وی توسعه داخلی‌سازی را تنها را ه بقا و ارتقای صنعت خودروی کشور دانست و خاطرنشان ساخت: در طرح بومی‌سازی قطعات پیشرفته خودرو که به ابتکار وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شده که شرکت ایران خودرو با تیم مدیریتی جدید ساپکو و همکاری قطعه‌سازان گام‌های خوبی برداشته است، به نحوی که داخلی‌سازی قطعات با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت تأکید کرد: درشرایط فعلی انتخابی جز افزایش توان ساخت داخل درخودروسازی و قطعه سازی نداریم و بایدخرید قطعه از خارج کاهش یابد؛ البته وزارت صمت از روند بومی‌سازی قطعات حمایت‌های مالی و معنوی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: قول خودروسازان برای انجام تمامی تعهدات تا پایان شهریور/کدام روش قیمت گذاری خودرو منطقی است؟


درادامه منصور منصوری مدیرعامل ساپکو  اظهار داشت: تلاش جهادی برای خودکفایی قطعات در ساپکو به راه افتاده است که در ماه‌های آینده شاهد تولید انبوه قطعاتی که توسط سازندگان ایرانی خودکفا شده، خواهیم بود.

وی افزود: ما به‌دنبال به حداقل رساندن ارزبری و وابستگی تأمین قطعات هستیم که نتیجه آن کاهش ریسک تأمین و تولید خودرو خواهد بود.

منصوری در زمینه داخلی‌سازی قطعات محصول ۳۰۱ اظهار داشت: از ۱۱۲۲ قطعه محصول ۳۰۱ حدود ۵۶۲ قطعه آن با همت بلند‌سازنده‌های ایرانی بومی سازی شده است.

مدیرعامل ساپکو از تولید خودرو ۳۰۱ تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودرو دیگر توسط ایران‌خودرو خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۱۰:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام خودرو ساز ها تا ده سال خدمات پس از فروش را تضمین می کنند یعنی قطعات خریداری و انبار گردیده ،چطور برای قطعات جزئی باید خودرو در پارکینگ ها بماند ؟
Russian Federation
sahin
۰۸:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
احتکاری نیست اما به وجدانتان قیمت تمام شده به مردم بدهید متاسفم بر گرانفروشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
باور کردنی نیست هرقطعه ای از خودروهای داخلی در بازاروجود دارد اگر به دلیل تحریم ها مشکل وجود داشت در بازار هم باید قطعه ای پیدا نمی شد
شرم برخودروسازها که خون مردم را می مکند
آخرین اخبار