بنابر اعلام برخی منابع، رئیس‌جمهور چین در سفر به پیونگ‌یانگ با رهبر کره شمالی درباره عازی‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره مذاکره خواهد کرد.

شی جین پینگ و کیم جونگ اون درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره مذاکره می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سانگ تائو» رئیس حزب کمونیست در کمیته مرکزی چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور در سفر خود به کره شمالی با کیم جونگ اون، رهبر این کشور مذاکراتی را خواهد داشت.

سانگ تائو گفت این دو مقام در این دیدار به بررسی روابط دو جانبه دو کشور طی ۷۰ سال گذشته و تبادل نظر در خصوص روابط در دوره جدید و شناسایی مسیر‌های کلیدی توسعه روابط خواهند پرداخت. این مقام چینی در کنفرانس مطبوعاتی افزود دو طرف همچنین اوضاع در شبه جزیره کره و پیشرفت راهکار حل و فصل سیاسی را به بحث خواهند گذاشت.

گفتنی است رئیس جمهور چین قرار است ۲۰ و ۲۱ ماه میلادی جاری به کره شمالی سفر کند. رسانه «سی سی تی وی» چین ضمن اعلام این خبر تأکید کرد شی جین پینگ در این سفر با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هم ملاقات خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور چین به دعوت رهبر کره شمالی در روز‌های پنجشنبه و جمعه به پیونگ یانگ سفر می‌کند. این نخستین سفر رئیس جمهور چین به کره شمالی پس از ۱۴ سال محسوب می‌شود. کیم جونگ اون در سال گذشته میلادی ۴ بار برای ملاقات با شی جین پینگ به چین سفر کرد.

سفر رئیس جمهور چین به کره شمالی در حالی انجام می‌شود که روند حل و فصل اوضاع در شبه جزیره کره پس از دومین نشست رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هانوی ویتنام به بن بست رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار