کشاورزان روستا‌های اسلام آباد و نظرآقا از توابع بخش سعدآباد شهرستان دشتستان موافقت خود را برای مشارکت در اجرای پوشش بتنی کانال‌های آبیاری اعلام کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در نشستی با حضور بخشدار سعدآباد و دهیاران روستا‌های اسلام آباد و نظرآقا، کشاورزان اعلام کردند در اجرای طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری مشارکت می‌کنند.

نماینده مجری این طرح گفت: شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پوشش بتنی ۱۵ کیلومتر کانال آبیاری به منظور مدیریت مصرف بهینه آب و سازگاری با کم آبی اختصاص داده است.

مجید بحرانی افزود: اعتبار این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهور تامین خواهد شد.

وی با اشاره به انجام تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار بیان کرد: با توجه به آمادگی پیمانکار و برگزاری نشست‌های اولیه با مسئولان محلی و نمایندگان باغداران، اجرای این طرح از هفته آینده آغاز می‌شود.

بخشدار سعدآباد نیز در این نشست گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه، تغییر الگوی مصرف و کاهش هدررفت تاثیر قابل ملاحظه‌ای در افزایش بهره وری آب دارد.

محمدمهدی مشایخی افزود: نوین سازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی از طریق بتنی کردن شبکه‌ها موجب کاهش مصرف و بهره‌مندی بیشتر کشاورزان و باغداران از این نعمت الهی می‌شود.

وی کشاورزی را یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی در بخش سعدآباد عنوان کرد که رونق این بخش موجب پویایی اقتصاد و کاهش بیکاری خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بتنی شدن کانال‌های آبیاری بخش سعدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.