​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بالا بودن عمر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به میانگین کشور، گفت: سن مینی‌بوس‌های کرمانشاه به حدود ۳۰ سال رسیده است.

۳ دهه از عمر مینی بوس‌های کرمانشاه می‌گذردبه گزارش     گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریبرز کرمی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل استان کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: میانگین عمر مینی‌بوس‌ها ۳۰ سال، کامیون‌ها ۱۷ سال، اتوبوس‌ها ۱۰ تا ۱۲ سال و سواری کرایه هشت سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: هم اکنون بیش از ۲۱۰ دستگاه اتوبوس، بیش از ۹۶۰ دستگاه مینی‌بوس و بیش از ۹۰۰ دستگاه سواری، جابجایی مسافران برون شهری را در استان را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه قانونی برای جلوگیری از تردد خودرو‌های با سن بالا در کشور وجود ندارد، یادآوری کرد: اگرچه محدودیت‌هایی برای تردد خودرو‌ها اعمال می‌شود، اما ممنوعیت تردد کامل وجود ندارد.

کرمی خاطرنشان کرد: در کشور برای تردد مینی‌بوس‌های با عمر بیش از ۲۵ سال، اتوبوس و کامیون با عمر بیش از ۱۵ سال و سواری با عمر بیش از ۱۰ سال محدودیت‌هایی اعمال می‌شود، اما از تردد آن‌ها جلوگیری نمی‌شود.

وی تنها راهکار نوسازی ناوگان حمل و نقل را ایجاد رقابت بین صاحبان خودرو‌ها اعلام کرد و افزود: نوسازی ناوگان اتوبوس با همین روش در استان انجام شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه هیچ ممنوعیتی برای تردد ناوگان با عمر بالا وجود ندارد، بیان کرد: بهبود این شرایط تنها با ایجاد رقابت امکان پذیر است، آن چنان که استان کرمانشاه با ایجاد رقابت در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوس جوان‌ترین سیستم حمل و نقل را دارد.

وی درباره پیامد‌های فعالیت ناوگان فرسوده نیز، گفت: فعالیت این خودرو‌ها هم جان مردم را به خطر می‌اندازد و هم آلودگی زیست محیطی دارد.


انتهای پیام/ز

 
 

پیامد‌های فعالیت ناوگان فرسوده

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.