رئیس شورای شهر تهران گفت: در زمانه‌ای که اصالت منافع فردی و باندی بر مصلحت مردم اولویت یافته نیازمند ظهور چمران‌ها هستیم.

نیازمند ظهور چمران‌هایی هستیم که بیش از خود به دیگران بیاندیشندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در آغاز صد و چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران با گرامی داشت سالروز شهادت دکتر چمران و درگذشت دکتر شریعتی گفت: این دو چهره انقلاب اسلامی تأثیر بالایی بر جوانان دهه 50 داشتند و از نمادهای تلفیق تعهد و تفحص در دوران خود محسوب می‌شدند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه چمران و شریعتی در بهترین دانشگاه‌های غرب تحصیل کرده‌ بودند، گفت: علی رغم این وضعیت آنها بازگشت به وطن و حضور در میان مردم را برگزیدند و در این راه مورد هجوم سخت در این حملات و سرزنش‌ها قرار گرفتند اما عشق آنها به اسلام و مردم نتوانست خللی در مسیر آنها به وجود آورد.

هاشمی با تاکید بر اینکه هیچ اندیشمند و متفکری از خطا و اشتباه محفوظ نیست، گفت: اگر اشتباهی در تفکرات این چهره‌ها وجود دارد نباید به حذف همه شخصیت آنها منجر شود، زیرا در دورانی که منافع فردی و گروهی بر مصلحت مردم اولویت پیدا کرده ما نیازمند ظهور چمران‌ها و شریعتی‌هایی هستیم که بیش از خود به دیگران می‌اندیشند.

وی افزود: نسلی که به جبهه رفت با مناجات‌ها و نگاه عرفانی چمران معنا شد و شاید یکی از علل ایجاد گروه‌های انحرافی برخورد حذفی از سوی برخی جریانات فکری و سیاسی با اندیشه و تصویر مرحوم شریعتی بود.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه که ایران بیش از هر زمان دیگری با تهدیدات و توطئه بیگانگان مواجه است بیش از گذشته به تکثیر افکار چمران‌ها نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.