آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدول

در این گزارش، قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار ایران به تاریخ ۲۸ خرداد ۹۸ قرار گرفته است.

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدولبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هرچند رایانه‌های رومیزی مانند سابق پرطرفدار نیستند و لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های قدرتمند هیبریدی جای آنان را پر کرده‌اند، اما هنوز هم در اکثر خانه‌ها و ادارات به عنوان یک سیستم قدرتمند و قابل اطمینان مورد استفاده قرار می‌گیرند. رایانه‌های رومیزی از قطعات مختلفی همچون منبع تغذیه، مادربورد و حافظه دیسک سخت تشکیل شده‌اند که باید در انتخاب آن‌ها دقت شود و هماهنگی و یکپارچگی میان قطعات در نظر گرفته شود. در این گزارش قصد داریم تا به آخرین قیمت تجهیزات رایانه‌ای در بازار به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۹۸ نگاهی بیاندازیم. در دو هفته اخیر شاهد کاهش قیمت ارز در بازار بودیم و به همین جهت، قیمت قطعات رایانه‌ای نسبت به دو هفته پیش با افت مناسب قیمت همراه بوده، تقریبا تمامی قطعات کاهش قیمت داشتند و ااین موضوع برای تمامی برند‌ها صدق می‌کند.

**تمامی قیمت‌ها به تومان است**

**در فهرست‌های زیر، قیمت تمامی مدل‌هایی که دارای گارنتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزانتر به فروش می‌رسند. **

انواع مادربورد

محل اتصال تمامی بخش‌های اصلی رایانه به یکدیگر و ورود و خروج داده‌ها، مادربورد است، به همین دلیل خرید یک مادربورد با درگاه‌های مناسب یکی از حیاتی‌ترین موارد برای ایجاد یک سیستم پرقدرت و هماهنگ است. در ادامه آخرین قیمت مدل‌های مختلف مادربورد موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدول

انواع پردازنده

اصلی‌ترین مرکز پردازشی رایانه تراشه پردازنده یا سی‌پی‌یو نام دارد که خرید مدل مناسب و هماهنگ آن با دیگر اجزای سیستم، اقدامی اساسی است که موجب می‌شود سرعت نهایی رایانه شما تا چندین برابر افزایش پیدا کند، از طرفی استفاده از اجزای ضعیف در کنار یک پردازنده قوی، تاثیری بروی سیستم نخواهد گذاشت، زیرا پردازنده فضایی برای افزایش سرعت و قدرت پردازش نخواهد داشت. در ادامه آخرین قیمت مدل‌های مختلف پردازنده موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدول

انواع کارت گرافیک

خرید کارت گرافیک به نوع خواسته و استفاده شما ار سیستم رایانه‌ای دارد، اگر به دنبال استفاده روزانه، تماشا عکس و فیلم و جست‌و‌جو در اینترنت هستید، کارت‌های گرافیک معمولی نیز می‌توانند نیاز شما را برطرف سازند، اما برای کار‌های حرفه‌ای مانند ویرایش عکس و فیلم و اجرای بازی‌های ویدئویی به یک کارت گرافیک قدرتمند و گران قیمت نیاز خواهید داشت. در ادامه آخرین قیمت مدل‌های مختلف کارت گرافیک موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدول

انواع حافظه رم

حافظه موقف یا حافظه رم تاثیر بسزایی در سرعت و عملکرد روان سیستم رایانه‌ای دارد، این نوع حافظه داده‌ای ذخیره نشده را در خود جای می‌دهد تا مکانی برای ذخیره آن‌ها از طرف سیستم یا کاربر مشخص گردد، از این رو خرید یک حافظه رم با ظرفیت بالا می‌تواند به بازدهی سیستم کمک فراوانی کند. در ادامه آخرین قیمت مدل‌های مختلف حافظه رم موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدول

انواع حافظه داخلی و اکسترنال

در حال حاضر به طور معمول در سیستم‌های رایانه‌ای برای ذخیره سازی اطلاعات از حافظه دیسک سخت استفاده می‌شود، این نوع حافظه سرعت پایین‌تری نسبت به حافظه SSD دارد، اما قیمت آن نیز بسیار ارزان‌تر است، در بازار ایران برند‌های وسترن دیجیتال، ای‌دیتا، سیگیت و توشیبا، حافظه‌های داخلی باکیفیتی را به فروش می‌رسانند. در ادامه آخرین قیمت مدل‌های مختلف حافظه دیسک سخت موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدول

انواع حافظه SSD

برخلاف حافظه داخلی دیسک سخت، حافظه SSD سرعت بسیار بالایی دارد و به دلیل قیمت بسیار گران در حافظه‌های کمتری تولید می‌شود، به طور معمول ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD با یک حافظه یک ترابایتی دیسک سخت هم قیمت است. خریداران طبق نیاز خود می‌توانند یکی از این دو نوع حافظه را انتخاب کنند. در ادامه آخرین قیمت مدل‌های مختلف حافظه SSD موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدول

انواع درایو دیسک نوری داخلی و اکسترنال

دیسک‌های نوری یا CD و DVD هنوز به وفور یافت می‌شود و در بسیاری از مواقع لازم است تا با استفاده از درایو دیسک نوری، به اطلاعات روی دیسک‌های مختلف دسترسی داشته باشیم برای این امر درایو دیسک نوری اینترنال یا اکسترنال در بازار قابل خریداری است. در ادامه آخرین قیمت مدل‌های مختلف درایو دیسک نوری موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدول

انواع منبع تغذیه

مدل‌های زیادی از منبع تغذیه در بازار ایران وجود دارد که خریداران می‌توانند با انتخاب برند، نوع و کیفیت و مقدار برق مورد نیاز سیستم خود، از میان این برند‌ها یک مورد را انتخاب نمایند، شرکت‌های معتبر بازار ایران در زمینه منبع تغذیه شامل، تسکو و گرین است، البته دیگر برند‌ها نیز منبع تغذیه‌های باکیفیت و مقرون به صرفه‌ای در بازار به فروش می‌رسانند؛ که در ادامه آخرین قیمت مدل‌های مختلف منبع تغذیه موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۸ خرداد) +جدول

گزارش از عبدالله مطیع


بیشتر بخوانید: آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (تاریخ ۲۵ اردیبهشت) +جدول


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
خیلی خوب بود
موفق باشین