فرماندار کرمانشاه هم به کمپین «حمایت از مستاجرین» پیوست.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه ضمن حمایت از کمپین «حمایت از مستاجرین» به عنوان یک اقدام فرهنگی در راستای ساماندهی بازار مسکن و بحث اجاره و رهن، گفت : از این اقدام صمیمانه قدردانی می‌کنم و قطعاً من نیز به این کمپین می‌پیوندم.

وی گفت : براساس قوانین و مقررات رابطه مالک و مستاجر یک رابطه خصوصی و مبتنی بر توافق است، لذا باید وجدان مالکان و بنگاه‌های معاملات ملکی که در این زمینه فعالیت دارند، باید بیدار شود تا رابطه و توافقی مناسب در این بین شکل گیرد.

وی افزود: اگر این دو عنصر واقعاً خدا را در نظر بگیرند و عدل و انصاف داشته باشند، قطعاً یک درصد کمی به اجاره بهای امسال اضافه می‌کنند.

فرماندار کرمانشاه گفت: نظر من این است که ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش رقم مناسبی می‌تواند باشد و واقعیت امر این است که اضافه کردن بیش از این رقم‌ها به اجاره بها، به نوعی اجحاف در حق مستاجرین است.

وی با بیان اینکه مستاجرین هم اکنون در شرایط خیلی سخت و تنگنا قرار دارند، بیان داشت: باید بنام دین، اخلاق و وجدان همه به این شرایط کمک کنند و قطعاً ما این شرایط را به یاری خدا علی رغم تحریم‌های ظالمانه و شرایط سخت اقتصادی که در جامعه وجود دارد، پشت سر می‌گذاریم.

رنجبر تاکید کرد: با توجه به شرایط فوق همه باید همکاری کنند و اخلاق و دین در جامعه و رابطه بین مالک و مستاجر حاکم شود.

وی افزود: همچنین باید با سایت‌هایی که در این زمینه نرخ بالا می‌برند و تبلیغ می‌کنند برخورد شود و ما موضوع را به مقامات قضایی نیز منعکس کرده ایم.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: همچنین باید با دلالان و بنگاه دارانی هم که در فضا سواستفاده میکنند نیز برخورد شود.

وی گفت: به منظور برخورد با موارد فوق، کمیته‌ای زیر نظر اداره کل تعزیرات حکومتی تشکیل شده و از وضعیت تمام بنگاه‌های معاملات ملکی بازدید و نظارت به عمل خواهد آمد.

رنجبر از برگزاری همایشی تحت عنوان «توجیه بنگاه‌های معاملات ملکی» به این منظور خبر داد و گفت: این همایش به زودی انجام می‌شود که بنگاه داران در این زمینه توجیه شوند و قطعاً بسیار اثرگذار خواهند بود.

وی از روحانیت معظم، ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها و…که می‌توانند در توجیه جامعه و هدایت مردم در این مسیر تلاش کنند، درخواست کرد که از تریبون‌هایی که در اختیار دارند استفاده کنند و مردم و به ویژه مالکان را راهنمایی به امر خیر کنند که همراهی داشته باشند.

فرماندار کرمانشاه در پایان گفت: همراهی، همدلی و کمک و مساعدت شیوه مردان مردی است که در دوران‌های سخت پای کار می‌آیند و کمک می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

کمپین «حمایت از مستاجرین» یک اقدام فرهنگی در راستای ساماندهی بازار مسکن

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نقشین
۰۱:۴۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
با سلام
ممنون از راه اندازه این کمپین
ولی به نظر من این کمپین هم مثل قول و قرار های آقای روحانی فقط برای دلخوشی مستاجر هاس.
هیچ اتفاقی نمیفته. اجاره ها نسبت به ماه گذشته بالاتر هم رفته.
الان توی خونه ای با 20 میلیون ودیعه هستیم.امسال همین خونه رو میگه 100 میلیون ودیعه. از کجا باید جور بشه. کسی که کارگره چه جوری سالی 80 میلیون پس انداز داشته باشه.
قول و قرار های قبلی رو دیدیم چه جوری انجام شد . از همین جا معلومه که هیچ قاعده و قانونی واسه ودیعه و اجاره تعیین نکردین پس معلومه چه جوری می خواین عمل کنین.