۷۴ طرح کشاورزی در استان قزوین به صورت همزمان با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

افتتاح ۷۴ طرح کشاورزی در قزوینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، امروز ۷۴ طرح کشاورزی استان قزوین با ۳۸۹ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال هزینه در روستای آجربند به صورت همزمان با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید که از این تعداد ۵۶ طرح مربوط به آب و خاک است.

این طرح‌ها شامل ۵۶ طرح در حوزه آب و خاک، یک طرح در بخش دام و طیور، سه طرح باغبانی، ۲ طرح صنایع کشاورزی و تبدیلی، ۵ طرح شیلات و ۷ طرح منابع طبیعی است.

با بهره برداری از این طرح‌ها علاوه بر برخورداری ۲ هزار و ۳۹۴ خانوار روستایی از خدمات زیربنایی برای ۶۵۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت:از سال ۹۲ تا کنون ۹۰۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده است که بهره برداران در اجرای آن سهم قابل توجهی داشته اند.

اکبری افزود: در سال ۹۶، ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبیاری تحت فشار برداشت شد.

وی با بیان اینکه کشور در تولید محصول گندم به خودکفایی رسیده است، گفت: پارسال ۲ و نیم میلیارد دلار گندم تولید شد و امسال پیش بینی می‌شود ۴/۵ میلیون تن گندم تولید شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در تولید محصول شکر هم در آستانه خودکفایی هستیم.

اکبری از افزایش ۸۰ درصدی تولید دانه‌های روغنی خبر داد و گفت: در پروژه‌های شبکه‌های آبکشی زهکشی پیشرفت قابل توجه داشته ایم.

وی گفت: علی رغم خشکسالی در گندم و محصولات زراعی و باغی خیز خوبی برداشته ایم؛ و در برخی محصولات مثل زرشک و زعفران و پسته در دنیا اول هستیم.

اکبری با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای آبیاری تحت فشار در قزوین تامین می‌شود، قول مساعد داد تا هزنیه ۱۰ هزار هکتار آن امسال تامین شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پروژه‌های استان با روش میکرو انجام شده است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که آب دغدغه کشاورزان است و این باعث خوشحالی و ضامن امنیت غذایی ست

فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: برای خسارت دیدگان سیل ۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است و سعی می‌کنیم پروژه‌های که همه انتفاع دارند برای این مبلغ طراحی کنیم.

انتهای پیام/ک

بهره برداری از طرح های کشاورزی قزوین با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.