به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال کشورمان درباره برگزاری دیدار‌های سومین هفته لیگ ملت‌های والیبال در سالن غدیر ارومیه بیان کرد: مردم آذربایجان غربی در این بازی‌ها سنگ تمام گذاشتند. میزبانی هیچ نقصی نداشت، اما دوستانی که فدراسیون والیبال را نقد می‌کنند با این حرف من تصور نکنند همه چیز گل و بلبل بوده است. باید ظرفیت‌های آذربایجان غربی را در نظر بگیریم. سالن غدیر ارومیه گنجایش ۴ هزار نفری دارد، اما ۲ میلیون نفر متقاضی خرید بلیت بودند. دم همه مسئولان و مردم گرم که دست به دست هم دادند تا مسابقات را به بهترین شکل برگزار کنیم. با توجه به ظرفیت محدود سالن، افرادی که نتوانستند بلیت تهیه کنند، در پارک‌هایی که با هماهنگی شورای تامین و شهرداری ارومیه هماهنگ شده بود، توانستند بازی‌ها را به صورت زنده تماشا کنند و همچنین برخی مردم هم به صورت رایگان در سینما بازی‌های تیم ملی والیبال را دیدند.

او ادامه داد: مردم ارومیه هم فرهنگ غنی و هم میهمان نوازی ایرانی را نشان دادند. باور کنید سه ناظر FIVB به وجد آمده و می‌گفتند این همه هیجان را تاکنون در والیبال ندیده بودیم. کاملا از میزبانی ارومیه رضایت داشتند و اطمینان دارم اردبیل هم با توجه به پیشینه‌ای که دارد به همین شکل میزبانی می‌کند و حتی امکان دارد فراتر از این میزبانی هم عمل کند. بچه‌های ما هم نتایج خوبی گرفتند و باور کنید بازیکنان مان به اندازه‌ای خوب و زحمتکش هستند که منجر به نشاط بالغ بر ۸۰ میلیون ایرانی شدند. کار آن‌ها ستودنی است و امیدوارم قدر بازیکنانمان را بدانیم و با پشتیبانی از آن‌ها اجازه ندهیم از این شور و هیجان بیفتند. کادرفنی بسیار خوب و عالی است و باید قدر اعضای این کادر را هم بدانیم. ما در صدر جدول لیگ ملت‌ها هستیم و تیم‌هایی مانند برزیل، ایتالیا، روسیه، فرانسه و بسیاری از تیم‌های صاحب سبک والیبال جهان پایین‌تر از ایران هستند.

داوری تصریح کرد: در حد و اندازه‌های فدراسیون والیبال از تیم ملی پشتیبانی می‌کنیم چراکه می‌توانیم به فینال لیگ ملت‌ها برسیم و در آن مرحله هم ضمن به صدا درآوردن سرود، پرچم ایران را هم به اهتزاز درآوریم. امیدوارم با همین سرعت و روند پشتیبانی هایمان ادامه یابد. مردم ارومیه حق مطلب را ادا کرده و مسئولان آن بی نظیر بودند. نیرو‌های نظامی و انتظامی ارومیه، هماهنگ‌ترین نیرو‌هایی بودند که در طول ۳۰ سال تجربه کاری ام دیدم. نتیجه این کار بسیار خوب کسب سه برد شیرین و صدرنشینی در لیگ ملت‌های والیبال بود.

داوری: مردم ارومیه فرهنگ غنی و میهمان نوازی ایرانی را به والیبال جهان نشان دادند/ ناظران FIVB  به وجد آمده بودند

سرپرست فدراسیون والیبال درباره بحث تداوم میزبانی‌های ورزشی در شهرستان‌های مختلف گفت: می‌دانید بحث میزبانی در شهرستان‌ها سنگین و سخت است چراکه زیرساخت‌های ما سبب می‌شود عرضه و تقاضا با هم نخواند، اما به حدی در ارومیه شور و شعف دیدم که متوجه شدم برگزاری بازی‌های تیم ملی در این شهر ثواب دارد. تا ۲ ساعت بامداد خیابان‌ها بسته بود و همه مردم از این پیروزی‌ها خوشحال و پرنشاط بودند. باید از شهریاری، استاندار خوب، کاربلد و محترم آذربایجان غربی که همراهی کاملی با فدراسیون والیبال انجام داد تشکر کنم. تیم ما صبح امروز (دوشنبه) به تهران بازگشت و بازیکنان باید ریکاوری کاملی انجام بدهند.

داوری: مردم ارومیه فرهنگ غنی و میهمان نوازی ایرانی را به والیبال جهان نشان دادند/ ناظران FIVB  به وجد آمده بودند

او درباره لزوم جلوگیری از تکرار ایراد‌های میزبانی ارومیه در اردبیل بیان کرد: این ایراد‌ها اجرایی و فنی نبود بلکه ایراد‌های زیرساختی بود. به صورت مثال دمای سالن غدیر با آنچه مدنظر و مورد تائید FIVB است همخوانی نداشت و دلیل آن هم این بود که در سالنی با ظرفیت ۴۷۰۰ نفر، شش تا هفت هزار تماشاگر نشسته بود. به همین دلیل چیلر و سیستم سرمایشی سالن پاسخگوی حضور این جمعیت نبود. اتوبوس حامل تیم‌ها با وجود اسکورت پلیس و ایجاد تشریفات خاص، برای بازگشت از سالن به هتل ۲ ساعت و نیم در راه بود چراکه مردم در خیابان‌ها حضور داشته و شادی می‌کردند. اگر شرایط عادی بود بازگشت از سالن غدیر به هتل محل اقامت تیم‌ها کلا ۱۰ دقیقه طول می‌کشید. ناظران فدراسیون جهانی این مسائل را نقص نمی‌داستند بلکه می‌گفتند بها دادن مردم ارومیه به والیبال جای خوشحالی دارد.

داوری ادامه داد: متاسفانه برخی دوستان درباره سالن نشست خبری مربیان و بازیکنان تاحدی کم لطفی کردند. تازمانیکه ناظر تائید نکند در آن سالن نشست خبری برگزار نمی‌شود و خبرنگاری هم نمی‌آید. به همین دلیل سالن برگزاری نشست مورد تائید FIVB بود. اگر انصاف را در نظر بگیریم مردم و مسئولان آذربایجان غربی، میزبانی خوبی داشتند.


بیشتر بخوانید:

ایران ۳ - روسیه ۰ /تسلیم تزار‌ها در ارومیه / شگفتی سرو قامتان تکمیل شد / صدر جدول ایرانی ماند

ایران - روسیه/ کار سخت سروقامتان مقابل تزار‌های پرافتخار

برنامه روز نخست هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال


انتهای پیام/

اظهارات داوری در خصوص میزبانی ارومیه در هفته سوم لیگ ملت های والیبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار