استاندار یزدگفت: دستگاه‌های اجرایی درصورت نیاز فضا‌های آموزشی مورد نیاز جهت تحصیل دانش آموزان را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ,استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تعدادی از فضا‌های آموزشی استان در اختیار دستگاه‌های اجرایی است، تاکید کرد: در صورت نیاز، این فضا‌ها تخلیه شود تا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

محمدعلی طالبی با اشاره به فرصت ضرب الاجل مطرح شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تخلیه مدارسی که در اختیار سایر ارگان‌های دولتی استان قرار دارد، اظهار داشت: در متن قانون به موضوع تخلیه در صورت نیاز مبرم آموزش و پرورش اشاره شده که این موضوع باید مد نظرقرار گیرد.

وی افزود: در این زمینه بررسی‌های لازم صورت گیرد و مشخص شود که آیا اصولاً آموزش و پرورش به این فضا نیاز دارد اگر نیاز بود، تخلیه آن را در شورای آموزش و پرورش تصویب خواهیم کرد، زیرا برای استفاده از مدارس، دانش آموزان در اولویت اصلی قرار دارند.

طالبی ادامه داد: اگر فضای مورد نیاز آموزش و پرورش نبود، در گزارشی کتبی موضوع به وزارتخانه گزارش و توضیحات قانونی ارائه می‌شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح برنامه ویژه مدرسه (بوم) اظهار داشت: این طرح جالب و ابتکاری است و با اجرای این طرح، دانش آموز می‌تواند هر آنچه را یاد می‌گیرد، اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی در آموزش و پرورش داریم و دانش آموز می‌تواند در کنار درس، آموزش شهروندی و سبک زندگی را نیز فرا بگیرد بر این اساس آمادگی داریم در اجرای چنین طرح‌هایی با آموزش و پرورش همراهی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: در حال حاضر ۴۴ مدرسه و فضای آموزشی در استان یزد در اختیار سایر دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به قانونی که در آن ضرب‌الاجل شش ماهه برای تخلیه مدارس و فضا‌های آموزشی در اختیار سایر دستگاه‌ها تعیین شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۴ مدرسه با پراکندگی در تمام شهرستان‌های استان، تحت تصرف دستگاه‌هایی غیر از آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/ص

فضاهای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش استان تخلیه شود

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار