مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزدگفت:۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای عملیات‌های مقابله با بیابانزایی درسال جاری در استان پیشنهاد شده است.

محمد رضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ,گفت: در سال جاری ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای نهال کاری بافق، آبیاری و نگهداری منابع طبیعی سطح استان، طرح ترسیب کربن شهرستان خاتم و ابرکوه و عمده عملیات‌ها برای مقابله با بیابانزایی پیشنهاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد افزود: در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای کشت نهال در ۵۰۰ هکتار مناطق بیابانی، مراقبت و آبیاری از کشت‌های سنواتی سه هزار هکتاری و مدیریت روان آب‌ها در شهرستان‌های افق، ابرکوه، اردکان، اشکذر، مهریز و میبد به مساحت ۵۳۰ هکتار اختصاص یافت.

محمدرضا آخوندی ادامه داد ۷۰ هزار هکتار عملیات جنگل‌کاری و نهال کاری در بیابان و ۱۴ تا ۱۵ هزار مالچ پاشی تاکنون در استان یزد انجام شده است که ۹۰ درصد آن پس از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به بارش‌های فروردین ماه و عملیات آبخیزی و جبران ۱۳ ساله خشکسالی استان تصریح کرد: نزدیک به ۱۱ میلیون میلیمتر مکعب استحصال آب در استان یزد داشتیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با توجه به افزایش دما و کاهش رطوبت در هفته‌های آینده گفت: ادامه این روند آب و هوا افزایش حریق طبیعت را در پیش دارد که ۸۰ درصد آن عوامل انسانی هستند و از طریق پسماند‌های باقیمانده در طبیعت ییلاق‌ها خواهد بودکه اغلب نقش ذره بین را ایفا می‌کنند و سبب احتراق می‌شود.

گفتنی است ۱۷ ژوئن هر سال یا ۲۷ خرداد ماه به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان زایی نامگذاری شده که شعار امسال هم، بیایید باهم جهانی سبز بسازیم انتخاب شده است.
انتهای پیام/ص

برنامه های هفته  منابع طبیعی در  استان  یزد  اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار