مهم‌ترین حوادث امروز ۳۰ خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۳۰ خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پژو حامل پارچه قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ سید داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "چهاربرکه" این شهرستان در اجرای طرح مقابله با قاچاق و کنترل محور مواصلاتی به یک پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعداد ۵۱۴ ثوب پارچه قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: بی شک احساس مسئولیت شهروندان در مبارزه با قاچاق و ارائه اطلاعات و اخبار پیرامون این معضل اجتماعی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، می‌تواند گام موثری در برخورد با مخلان اقتصادی باشد.

واژگونی کامیون حامل گوشت منجمد در جاده لار-جهرم

کامیون حامل گوشت منجمد در جاده لار-جهرم واژگون شد که اهالی بنارویه لارستان ، بار این خودرو را به سردخانه منتقل کردند تا فاسد نشود.

مسئول روابط عمومی اورژانس جهرم گفت: عصر دیروز یک دستگاه خودرو ۱۰ تن سردخانه‌دار قبل از تونل منصورآباد در جاده لار-جهرم واژگون شد.

محمد رحمانیان افزود: در این حادثه ۲ نفر مصدوم و با اورژانس به بیمارستان جهرم منتقل شدند.

وی ابراز کرد: بار این ماشین گوشت سردخانه‌ای، همبرگر و سوسیس بود که برای جلوگیری از فاسدشدن، به کمک چند تن از اهالی بنارویه به سردخانه‌ای در بنارویه انتقال یافت.

انهدام باند سارقان خودرو در شیراز

سرهنگ فرج شجاعی رئیس پلیس آگاهی استان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهرستان شیراز، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.

وی افزود: ماموران با انجام گشت زنی‌های هدفمند و اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای خودرو را در یک اقدام ضربتی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس به سرقت ۷ دستگاه خودرو در شیراز اعتراف کردند.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۷ خودرو مسروقه از نوع سواری و واتت مزدا کشف شد، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از ان طریق روانه زندان شدند.

کشف دام قاچاق میلیاردی در ممسنی

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه فهلیان این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق، در حین کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو‌ها تعداد ۱۲ راس گاو و ۵۷ راس گوسفند قاچاق کشف شد، اظهار داشت: در این خصوص ۲ نفر راننده دستگیر و احشام مکشوفه تحویل دامپزشکی شهرستان شد.

سرهنگ قسام بیان کرد: ارزش ریالی احشام مشکوفه طبق نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورده شده است.

انبار ۴۲ میلیاردی احتکار لوازم یدکی و ادوات کشاورزی لو رفت

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس: در راستای طرح مبارزه با احتکار و اخلال گران اقتصادی، روز گذشته ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان از وجود ۵ انبار لوازم یدکی خودرو و ادوات کشاورزی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی، ماموران به همراه نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبارها، موفق به کشف ۵۶ هزار و ۹۳۲ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو و ادوات کشاورزی که احتکار شده بود شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ارزش ریالی کالا‌های احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۴۲ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالکان کالا برای سر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: به همین منظور و با هدف تنظیم بازار و برخورد با محتکران، انبار‌های مذکور پلمپ شد.

یک کشته و ۵ مجروح حاصل برخورد ۲ پژو

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور بوانات به سمت خرمبید، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پژو ۲۰۶ با ۳ سرنشین با یک پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین برخورد و بر اثر آن یکی از سرنشینان ۲۰۶ در دم فوت و ۵ سنشین دیگر خودرو‌ها مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کرده اند، به رانندگان عزیز توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

توقیف سمند حامل دستگاه‌های استخراج ارز و دیسک صفحه در کازرون

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان با کنترل دقیق خودرو‌های عبوری، موفق به شناسایی و توقیف یک سواری سمند حامل کالای قاچاق شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از آن خودرو، ۲۵ دستگاه استخراج ارز الکترونیکی و ۴۰ قطعه دیسک صفحه قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.
سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این خصوص یک نفرمتهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار داشت: پلیس با تمام توان با قاچاقچیان و مخلان نظم اقتصادی برابر قانون رفتار خواهد کرد و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۳۲ کیلو تریاک در منزل کشف شد

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز افزود: مأموران کلانتری ۱۴ مدرس این شهرستان مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محله‌های این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، میزان ۳۲ کیلو تریاک کشف و یک نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از جان مایه می‌گذارند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سودا گران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در فیروزآباد

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق که در سطح شهر اقدام به حرکات نمایشی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌کرد را توقیف کنند.

وی با اشاره به دستگیری راکب و سرنشین موتورسیکلت تصریح کرد: ارزش ریالی این وسیله نقلیه برابر نظر کارشناسان، ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، عنوان داشت: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

موتورسیکلت قاچاق در داراب توقیف شد

سرهنگ یحیی انصاری سرپرست فرمانده انتظامی داراب در تشریح این خبر گفت: در پی اخبار و گزارشات مردمی مبنی بر ایجاد مزاحمت صوتی یک موتوریسکت سنگین برای شهرندان، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری آغاز شد.

وی افزود: ماموران با تحقیقات فنی و گشت زنی‌های مستمر و هدفمند موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت کورسی قاچاق در یکی از خیابان‌های سطح شهر را شناسایی و توقیف کنند.

سرهنگ انصاری با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را به پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در رستم

سرهنگ سلطانعلی عزیزی فرمانده انتظامی رستم گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کسب اطلاع از تردد ۲ دستگاه خاور و وانت مزدا حامل کالای قاچاق در محور کوپن، موضوع به ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و پلیسی، در یک عملیات ضربتی ۲ دستگاه خاور و وانت مزدا را متوقف و در بازرسی از آن‌ها میزان یک هزار و ۸۰۰ کیلو لیمو امانی خارجی، ۸ دستگاه تلویزیون LED و قهوه ساز و ۶۸ عدد عطر عربی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اجرای مانور موتورسیکلت سواران قانونمند و اهدا کلاه ایمنی در فسا

مانور شهری موتورسیکلت سواران قانونمند همراه با اهدا ۷۰ کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در شهرستان فسا برگزار شد.

گفتنی است این برنامه با مشارکت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راهور شهرستان فسا اجرا شد.

کشف محموله قاچاق ۳۰۰ میلیون ریالی در لامرد

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی لامرد گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان اقدام به کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی کردند.

وی افزود: در این راستا مآموران موفق شدند یک سواری پژو پارس را توقیف و در بازرسی از آن، ۸۷۴ قوطی نوشیدنی، روغن و شیر عسل، ۲۸ بسته کاکائو و آدامس و ۱۵ بسته پوشاک قاچاق کشف کردند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه در این عملیات یک نفر دستگیر شد، افزود: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار