نماینده مجری طرح انتقال آب از سدرودبال به داراب و زرین دشت گفت: طرح انتقال آب از سدرودبال به داراب و زرین دشت ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمدرضا شفیعی نماینده مجری طرح انتقال آب از سدرودبال به داراب و زرین دشت، اظهار کرد: طرح انتقال آب آشامیدنی از سد رودبال به شهر‌های داراب، زرین دشت، جنت‌شهر و روستا‌های مسیر به طول ۱۱۲ کیلومتر با تصفیه و انتقال ۸۶۰ لیتر در ثانیه آب آشامیدنی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طرح شامل خط انتقال به طول ۱۱۲ کیلومتر با لوله‌های فولادی به قطر یک هزار و ۴۰۰ میلی متر و لوله‌های GRP با قطر‌های ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلی متر، یک تصفیه‌خانه، سه ایستگاه پمپاژ جهت پمپاژ آب شهرستان‌های داراب، زرین دشت و جنت‌شهر، پنج مخزن ۵ هزار مترمکعبی جهت ذخیره آب است.

سید محمدرضا شفیعی اضافه کرد: تاکنون یک مخزن، ۹۰ درصد از تصفیه‌خانه با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال و ۲۴ کیلومتر لوله‌گذاری در مسیرسد رودبال تا داراب با هزینه ۳۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است و برای اجرای ۹۰ کیلومتر خط لوله زرین دشت و جنت‌شهر و ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب به ۲ هزار ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: این طرح در پنج قطعه در حال ساخت است و با بهره‌برداری از آن و آبرسانی به ۳ شهر یاد شده و حدود ۵۱ آبادی در طول مسیر انتقال، سالانه حدود ۱۷ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی این مناطق تأمین خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار لازم، امسال حدود ۵۰ درصد آب آشامیدنی داراب و سال آینده حدود ۷۰ درصد آب آشامیدنی زرین دشت از این خط لوله تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/چ

انتقال آب از سدرودبال به داراب و زرین دشت

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.