معاون امور بین‌الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران با اشاره به حادثه رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان گفت: ایران سال هاست در تامین امنیت آبراه‌های بین‌المللی و امنیت نفتکش‌ها مشارکت می‌کند.


اثبات نقش ایران در تامین امنیت آبراه‌های بین‌المللی/ فیلم منتشره از سوی تروریست‌های سنتکام، قابل استناد نیستبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سامان نیازی، معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) با اشاره به حادثه رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران سال هاست در تامین امنیت آبراه‌های بین‌المللی به منظور حفظ سلامت دریانوردی و امنیت نفتکش‌ها مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا با تروریستی اعلام کردن سپاه جرقه تنش در منطقه را زد، ادامه داد: فیلم منتشره از سوی تروریست‌های سنتکام، قابل استناد نیست. امروز ایران قدرت منطقه‌ای است و برای حل مسائل خود نیاز به خرابکاری ندارد. امنیت ایران، امنیت منطقه است.

نیازی در ادامه با اشاره به واکنش سریع پمپئو نسبت به حادثه برای دو نفتکش گفت: این اقدام یک سناریوی مشکوک و از قبل برنامه ریزی شده است. آمریکا سال هاست نان تهدیدات نظامی را می‌خورد و برخی دُوَل عربی خلیج فارس را می‌دوشد. اگر آمریکا با شروع یک درگیری نظامی نتواند منافع خود را در منطقه تامین کند که با توجه به شرایط رزمی خوب، ساحل و خشکی وسیع و جمعیت ایران قطعا نمی‌تواند، برای همیشه مُرده است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال راه حل‌های سیاسی و گفتگو برای حل مناقشات است، ولی اراده و احترامی از طرف مقابل نمی‌بیند، لذا اگر اراده کند با توجه به موقعیت و توان خوب خود به راحتی می‌تواند تنگه را ببندد و نیازی به خرابکاری ندارد و ایران هیچگاه در پازل و سناریوی از قبل طراحی شده آمریکایی-صهیونیستی-سعودی بازی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار