اعطا از نهایی شدن آئین نامه انتخابات شورایاری‌ها خبر داد و انتهای تیرماه را زمان برگزاری انتخابات عنوان کرد.

پاینده/ هفته آینده زمان آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورایاری‌ها / تعدیل عوارض ساخت و ساز در جلسه فوق العاده روز سه شنبه بررسی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران پس از یکصد و چهل و هشتمین جلسه این شورا که امروز یکشنبه ۲۶ خرداد‌ماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در توضیح مصوبات امروز شورا گفت: امروز ادامه بررسی آئین نامه انتخابات شورایاری‌ها در دستور کار جلسه قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: به طور مشخص امروز موضوع شورای راهبردی مد نظر اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که به تفصیل روی آن بحث و تبادل نظر شد.

اعطا ادامه داد: شورای راهبردی نهادی بین بخشی است که فرماندهان و معاونت، نماینده آموزش و پرورش، نماینده وزارت بهداشت و نماینده و یا فرمانده سپاه محمد رسول الله در آن حضور دارند و برای آن‌ها در مصوبه شورا ۴ وظیفه در نظر گرفته شده است.

وی در توضیح وظایف شورای راهبردی گفت: یکی از وظیفه‌های این شورا برگزاری جلسه‌های متعدد برای هماهنگی و دیگر وظیفه آن این است که انتخابات شورایاری‌ها را پشتیبانی فکری کند.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین ادامه داد: از دیگر وظایف نهاد شورای راهبردی این است که دستگاه‌های مختلف را تشویق کند و در نهایت نظرات خود را برای افزایش مشارکت شهروندان برای شرکت در انتخابات اعلام کند.

اعطا تصریح کرد: نکته‌ای که در این جلسه شورای شهر تهران کم سابقه و یا می‌توانم بگویم بی سابقه بود این موضوع بود که نقطه نظرات اعضای شورای شهر تهران بند به بند با صراحت و شفافیت بیان شد و اعضا نظرات خود را با صراحت کامل بیان کردند.

وی در باره زمان ثبت نام و برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: از هفته آینده ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها آغاز می‌شود و پیش بینی ما این است تا انتهای تیرماه انتخابات آن برگزار شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا فرمانداری مصوبات شورای شهر تهران درباره برگزاری انتخابات را تا زمان باقی مانده به انتخابات تایید می‌کند یا خیر، گفت: در قانون بندی وجود ندارد که اعلام کند فرمانداری می‌تواند با یک بند مخالفت و آن را رد کند بلکه آمده است که هیئت تطبیق تا ۱۴ روز می‌تواند اعتراض خود نسبت به مغایرت داشتن مصوبات را اعلام کند.

اعطا ادامه داد: بودجه انتخابات شورایاری‌ها از بند سنوات شهرداری تامین می‌شود.

وی درباره دیگر مصوبات جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: موضوع دیگری که امروز در صحن علنی شورای شهر تهران نسبت به آن بحث و تبادل نظر شد مربوط به مصوبه‌ای بود که در سال ۹۷ به تصویب رسید و آن هم افزایش عوارض ساخت و ساز بود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: نکته‌ای که در این رابطه مطرح بود موضوع لایحه یک فوریتی و یا دو فوریتی تعدیل عوارض ساخت و ساز بود که این موضوع به کمیسیون مربوطه ارسال شد و در صحن شورا بر آن شد که در جلسه فوق‌العاده روز سه شنبه ۲۸ خردا‌دماه درباره آن بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار