سردار سپهر گفت: ساختار‌های بسیج در ۱۵۲ هزار نقطه از کشور حضور دارند.

حضور بسیج در ۱۵۲ هزار نقطه کشور/ مخالفت مجلس با افزایش گردان‌های امدادی آمادهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور در مراسم معارفه ابراهیم متولیان به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: همه ما در طول این سال‌ها شاهد تلاش‌ها و زحمات بسیج پزشکی کشور به عنوان یکی از گروه‌های تخصصی بسیج کشور بوده‌ایم؛ همکاری مناسبی بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور وجود داشته است و همواره شاهد اقدامات وسیع و تلاش‌های این گروه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: سه عنصر تعیین‌کننده در بقا و حیات تمدن‌های مختلف وجود دارد؛ جهان‌بینی، رهبری و هدایت و نقش مردم در جامعه عناصر تعیین کننده در سقوط یا اقتدار یک کشور محسوب می‌شوند.

سردار سپهر با اشاره به این که جهان بینی یکی از بزرگ‌ترین علت‌های اقتدار و استقلال کشور ماست، ادامه داد: یکی از پایه‌های قوام کشور ما وجود رهبری است، موضوعی که از آن به عنوان بزرگترین شخصیت کشور و هدایت کننده کشتی بزرگ انقلاب یاد می‌کنیم، در بسیاری از مشکل‌ها نگاه هوشمندانه رهبری بود که نجات بخش کشور شد. نقش مردم جامعه هم در حفظ و اقتدار کشور قابل چشم‌پوشی نیست هر حاکمیتی بدون نقش و حضور مردم جامعه بی‌معناست و خوشبختانه همواره شاهد تفکر مناسب به حضور چشمگیر مردم بودیم.

جانشین سازمان بسیج وی با بیان اینکه خدمت رسانی در حوزه سلامت و رضایتمندی مردم جامعه در این حوزه به بزرگترین دغدغه برای بسیاری از کشور‌های جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم کشورمان در این حوزه عملکرد مناسبی داشته باشد باید از بسیج استفاده کنیم.

وی افزود: جامعه پزشکی وظیفه دارد هر کار به‌ظاهر نشدنی و سخت را که نیاز به عملکرد جهادی دارند به عهده بگیرد، همان‌طور که امسال شاهد فعالیت گسترده این گروه در مناطق آسیب دیده و در معرض خطر بودیم؛ این کاری را که بسیج در ۳۵ روز انجام داد به‌طورقطع برای طی کردن روند اداری و اقدام توسط دولت سال‌ها زمان می‌برد.

فقدان نیرو‌های امداد و نجات کافی در کشور

سردار سپهر تاکید کرد: یکی از معضلات حال حاضر کشور ما فقدان نیرو‌های امداد و نجات کافی است؛ تصور کنید اگر زلزله‌ای مانند سرپل ذهاب به جای یک استان در چهار استان اتفاق بیفتد بدون شک تعداد تلفات مالی و جانی افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد اگر بسیج در بروز چنین حوادثی مشارکت نمی‌کرد و به‌طورقطع تلفات جام‌ها و مواردی از این قبیل صد‌ها برابر می‌شد.

مخالفت مجلس با اختصاص ارگان‌های سازمان یافته برای امداد رسانی

جانشین بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: ۲ هزار اورگان سازمان یافته در کشور وجود دارد و باید از این بین پانصد گردان به امدادرسانی اختصاص پیدا کند؛ این ماجرا از طرف تمامی بخش‌ها تایید شده است، اما در صحن مجلس با آن مخالفت می‌کنند، مسئولیت حفظ سلامت و ارائه خدمات بهداشت و درمان مسئولیت بزرگی است که نیاز به همراهی تمامی مسئولین دارد.

سال گذشته ۱۲ هزار طیور واکسینه شدند

وی افزود سال گذشته ۱۲ هزار طیور را واکسینه کرده‌ایم که رکورد جهانی را شکست نیاز زیادی به این چنین پایه‌های مردمی وجود دارد، بسیج کشور با فعالیت در ۱۵۲ هزار نقطه از کشور و ساختار تعیین شده که دارد می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات بخش خصوصی در حوزه سلامت همراه مردم جامعه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار