استاندار همدان گفت: بیش از ۸ هزار و  ۵۰۰ واحد مسکونی سیل زده در استان همدان بازسازی کامل می‌شود.

بازسازی و بهسازی بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی سیل زده در استان همدان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شاهرخی، استاندار همدان در کارگروه بازسازی ونوسازی مناطق سیل زده استان  افزود: اعتبارات برای تعمیر و مقاوم سازی بیش از ۹ هزار و  ۵۰۰ واحد شهری وروستایی هم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه فعلا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض وتسهیلات برای استان همدان، پیش بینی شده است، گفت: با پیگیری‌های ملی و استانی این اعتبارات ممکن است افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان هم روند بهسازی و بازسازی واحد‌های مسکونی تخریب شده در سیل فروردین را که عمدتا روستایی است، مناسب توصیف کرد.

ظفری گفت: دونوع اعتبار در اختیار سیل زده‌ها قرار می گیرد;که شامل ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصدی و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض برای شهر‌ها،   و نیز  ۴۰ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض برای روستا‌ها در نظر گرفته شده است.

رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۵۰۰ پرونده در جهاد کشاورزی، ویژه سیل زدگان متضرر تشکیل شده است که ۱۶۴ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی، برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ا

بازسازی بیش از ۸ هزار و  ۵۰۰ واحد مسکونی سیل زده در استان همدان

 

برچسب ها: سیل زدگان ، خسارت سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.