رئیس برنامه توسعه صنایع دستی جهان اسلام (ارسیکا) تاکید کرد: قدرت زیادی در زمینه صنایع دستی داریم و می‌توانیم در ایجاد اشتغال نقش آفرینی کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نزیه معروف رئیس برنامه توسعه صنایع دستی جهان اسلام (ارسیکا) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنر‌های اسلامی و صنایع دستی گفت: از حمایت‌ها و تشویق هنرمندان ایرانی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دولت ایران برای برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم، حمایت‌هایی این چنینی برای ادامه کار ضروری است.

وی اضافه کرد: دوره چهارم این جشنواره با محوریت نقش زنان در صنایع دستی در تبریز برگزار و نمایشگاهی در کنار آن دایر شده است، هنرمندانی از کشور‌های ترکیه، تونس، بوسنی و هرز گوین، لبنان، الجزایر، لیبی، آفریقای جنوبی، اوگاندا، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان، اوزبکستان، مراکش و فلسطین در این جشنواره حضور دارند.

وی تاکید کرد: این جشنواره فرصتی برای جلب توجه بازار و آشنایی با هنرمندان این حرفه فراهم می‌کند و با توجه به نقش مهم زنان در صنایع دستی، حضور گسترده زنان در این جشنواره ملموس است.

نزیه عدم بازاریابی مناسب را از عمده مشکلات بازار هنر و صنایع دستی دانست و گفت: یکی از مسائلی که در دنیای امروز ما وجود دارد، بحث بازار است، علاوه بر طراحی خوب، حضور در بازار هم مهم بوده و باید نماینده‌های بازاریاب داشته باشیم و برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصت را برای ارتباط تولیدکنندگان با مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در اسلام آباد بیان کرد: در این نمایشگاه هم دو هزار هنرمند از کشور‌های مختلف اسلامی شرکت و چهار میلیون نفر از آن بازدید داشتند در دوره‌های قبلی از برگزاری این نمایشگاه در تبریز هم شاهد افزایش مشارکت زنان بودیم.

وی در پایان گفت: سازمان‌های ملی باید از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنند و قوانینی را برای حمایت از آنان تصویب و به هنرمندان برای بالا بردن قدرتشان کمک کنند.

دبیر علمی و هنری چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنر‌های اسلامی و صنایع دستی نیز در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره با همکاری وزارت علوم، سازمان توسعه همکاری اسلامی، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری و میراث فرهنگی و سایر ادارات برگزار شد.

مهدی محمدزاده با اشاره به اضافه کرد: جایی که پای زبان‌های دیگر می‌لنگد، زبان هنر آغاز می‌شود، زبانی که وجوه زیادی بین کشور‌ها و اقوام دارد و برگزاری نمایشگاه ارسیکا فراهم کردن زمینه برای تبادل و حرکت به سمت جهانی سرشار از صلح و برادری است.

وی افزود: پیام اسلامی در این نمایشگاه طنین انداخته است و در آن از پنجره هنر با غم و شادی هم آشنا می‌شویم.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنر‌های اسلامی و صنایع دستی در ۵۰ غرفه با حضور مهمانانی از ۳۰ کشور خارجی ۲۵ الی ۳۰ خرداد ماه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال برگزاری و بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنر‌های اسلامی و صنایع دستی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.