دادستان کل سودان اعلام کرد تا هفته آینده پرونده جنایی رئیس‌جمهور سابق این کشور به همراه ۴۱ مقام دولت وی تکمیل و به دادگاه ارسال خواهد شد.

عمر البشیر به زودی محاکمه می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دادستان‌ کل سودان اعلام کرد عمر البشیر، رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور به زودی محاکمه خواهد شد.

«الولید سعید احمد محمود» دادستان کل سودان روز شنبه اعلام کرد به زودی عمر البشیر به اتهام فساد مالی به همراه ۴۱ مقام پیشین دولت وی برای محاکمه در دادگاه حاضر خواهند شد.

او بدون اشاره به جزئیات افزود: «۴۱ پرونده جنایی علیه نماد‌ها و عناصر اصلی رژیم سابق باز شده‌اند و اقدامات بازداشت و تحقیقات از آن‌ها هفته آینده تکمیل خواهد شد».

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز در برابر خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است. تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال سریع قدرت به دولت مدنی هستند.

 نیرو‌های پلیس سودان طی هفته‌های اخیر به محل تجمع و اسکان معترضان در نزدیکی اداره کل نیرو‌های مسلح این کشور حمله کردند و با خشونت تمام اعتراضهای مردم را سرکوب می‌کنند. بنا بر آخرین گزارش‌ها دست‌کم ۱۱۵ نفر در اثر خشونت‌های پلیس و نیروهای امنیتی شورای نظامی حاکم کشته شده‌اند.

به گفته بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران، تصمیم شورای نظامی انتقالی سودان به سرکوب خشن معترضان با سفر اخیر مقامات ارشد این شورای نظامی به کشورهای عربستان، امارات و مصر و دیدار با مقامات این کشورها در ارتباط است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آقریقا ، تظاهرات ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار