وزیر خارجه امارات روز شنبه بدون ذکر نامی مدعی شد ابوظبی مدارک و شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌هد «یک دولت» در حملات اخیر به کشتی‌های نفتکش در داخل آب‌های امارات دست دارد.

اظهارات نامطمئن وزیر خارجه امارات درباره حمله به نفتکش‌هابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه امارات که به قبرس اروپایی سفر کرده است، روز شنبه طی اظهاراتی در «نیکوزیا» بدون ذکر نامی مدعی شد ابوظبی مدارک و شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌هد «یک دولت» در پشت حملات اخیر به کشتی‌های نفتکش در داخل آب‌های امارات قرار دارد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان از کشوری خاص نام نبرد، ولی گفت کشورش برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، خواستار همکاری با کشور‌های دیگر است.

آل نهیان که امروز بعد از مذاکراتش با نیکوس کریستودولیدس، همتای قبرسی خود، این مطالب را می‌گفت، افزود این شواهد را به شیوه‌ای «بسیار تکنیکی، شفاف و سرگشاده» در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داده است. وزیر خارجه امارات همچنین گفت کشورش به این نتیجه رسیده است که این حملات «از حمایت یک دولت» برخوردار بوده اند.

این اظهارات نامطمئن در حالی مطرح می‌شود که توییت شبکه سعودی العربیه عربستان که در آن به نقل از شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات به اتهام زنی علیه ایران درخصوص حادثه نفتکش‌ها در ماه مه پرداخته بود، بدون توضیحی امروز حذف شد (اینجا).

از سوی دیگر، حساب توئیتری «بدون ظل» منتسب به یک افسر اطلاعاتی اماراتی که به افشاکننده اسرار سیاسی مشهور است از دست داشتن امارات متحده عربی در حمله به دو نفتکش در دریای عمان خبر داد (اینجا).

انتهای پیام/

برچسب ها: امارات ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
عزیزان من // زذن کشتی هم خوبه// ولی زذن چاه نفت با موشک یا پهباد بهتر از زدن کشتی میباشد
آخرین اخبار