معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، از وجود ۳۵ طرح کلیدی که هر کدام بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی و بین ۷۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : مجموع فرصت‌های شغلی که این طرح‌ها می‌توانند ایجاد کنند به بیش از ۱۱ هزار مورد می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح‌های در دست اجرای استان به چهار دسته طبقه بندی شده اند، گفت : آن‌هایی که امکان ایجاد بیش از ۵۰ فرصت شغلی را دارند طرح‌های کلیدی، آن‌هایی که بین ۲۰ تا ۵۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند طرح‌های مهم، آن‌هایی که بین ۱۰ تا ۲۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند طرح‌های متوسط و آن‌هایی نیز که کمتر از ۱۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند طرح‌های خرد نامیده می‌شوند.

حاتمی تصریح کرد: همچنین طبق گزارش‌های رسیده ۴۴ طرح کلیدی دیگر در صف دریافت مجوز هستند که اجرای حداقل نیمی از آن‌ها در کنار ۳۵ طرح کلیدی یاد شده می‌تواند بخش اعظمی از مشکل بیکاری استان را رفع کند.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه عمده طرح‌های کلیدی در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری قرار دارند، گفت: مدیران این دستگاه‌ها به همراه مدیرکل اقتصاد و دارایی می‌توانند نقش مهمی در اجرای این طرح‌ها داشته باشند.

وی همچنین از در دست اجرا بودن ۷۶ طرح مهم که اشتغالزایی هرکدام آن‌ها بین ۲۰ تا ۵۰ نفر است، خبر داد و گفت: ۲۰ طرح از این تعداد نیز بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در مجموع امکان فراهم آوردن حدود ۲ هزار شغل در این دسته وجود دارد.

حاتمی در ادامه با اشاره به طراحی سند اشتغال استان، گفت: اجرای صحیح این سند و همچنین طرح‌های کلیدی و مهم استان کمک می‌کند تا علاوه بر رسیدن به هدف کاهش نرخ سه درصدی بیکاری، از ریزش شغل‌های ایجاد شده در سال گذشته نیز جلوگیری شود.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه انتقاداتی را نیز به اظهارنظر یکی از نمایندگان استان که به تازگی مباحثی در مورد هوش مدیران استان مطرح کرده بود، وارد دانست و گفت: چنین مباحثی تنها باعث عقب افتادن استان از مسیر توسعه و پیشرفت می‌شود و حاصلی به دنبال ندارد.

وی اظهار داشت: همه کسانی که در دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف مشغول به کار هستند همگی نیرو‌ها و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ نظامی که ۴۰ سال از عمر با برکت آن می‌گذرد و با کمک همین بدنه مدیریتی در قوای سه گانه و دیگر دستگاه‌ها خدمات عظیمی را به مردم انجام داده است.

حاتمی تاکید کرد: کسانی که در مجموعه‌های مختلف مشغول به کار هستند باید با رعایت احترام با یکدیگر برخورد کنند و از هرگونه توهین پرهیز کنند.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: مجموعه مدیران اداری استان از افراد دلسوز و عاقل هستند که بسیاری از آن‌ها از خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند لذا هیچ فردی حق ندارد مدیران دلسوز و توانمند استان را خنگ خطاب کند و این توهین‌ها قابل اغماض نیست.

وی گفت: چیزی که هم اکنون باید برای همه مسئولان استان مهم باشد افزایش وحدت و تلاش برای رفع مشکل اول استان که موضوع بیکاریست، باشد .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی و بین ۷۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی در طرح های کلیدی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.