رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه در برنامه سه ساله بنا داریم تولیدات کشاورزی استان به ۶ میلیون تن در سال برسد، گفت : با تحقق این هدف زمینه ایجاد ۷۵ هزار شغل فراهم می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه میزان فعلی تولیدات بخش کشاورزی را در مجموع چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول دفاع مقدس جهاد سازندگی یکی از مؤثرترین نهاد‌ها در پیروزی جنگ محسوب می‌شد، افزود: خدمات جهاد سازندگی در دهستان‌ها مشهود است.

حاتمی افزود : بعد از ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی؛ سازمان جهاد کشاورزی بعنوان سازمانی بزرگ و مؤثر با چهار معاونت تخصصی، مدیریت‌ها و مراکز جهاد کشاورزی در خور توجه در حال انجام وظیفه می‌باشد.

حاتمی گفت: خدمت به بهره برداران می‌بایست بیشتر از آن باشد که اکنون شاهد آن هستیم، لذا طی برنامه سه ساله‌ای که تدوین کردیم قصد داریم بهره برداران را بیشتر حمایت کنیم و کسب و کار در بخش کشاورزی را در مسیر رونق تولید محقق سازیم.

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه یکی از اولویت‌های این سازمان را ایجاد اشتغال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: بیکاری یکی از دغدغه‌های ما در استان است.

وی از توانمندسازی بهره برداران بخش کشاورزی و تحول در سفره آن‌ها خبر داد و اضافه کرد: وقتی بهره بردار توانمند باشد بهتر می‌تواند امکانات و فن آوری روز را برای تولیدش فراهم آورد.

حاتمی گفت: به دنبال استفاده از مزیت‌های نسبی استان در بخش کشاورزی هستیم و در این راستا، رویکرد اقتصاد مقاومتی را چار چوب برنامه‌ها قرار دادیم.

وی افزود: در این برنامه بحث توسعه زعفران، گیاهان دارویی، روغن کرمانشاهی، توسعه دامپروری، ایجاد باغات مدرن و اصلاح باغات قدیمی پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

حاتمی گفت: برای توسعه زعفران چهار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده؛ همچنین دوره‌های آموزشی را برای ۱۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد برگزار کردیم.

وی سپس به گزارشی از حوزه مبارزه با آفات، بیماری‌ها و تولید گندم در استان پرداخت و گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری کردیم که محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد.

حاتمی افزود: در مبارزه و سمپاشی علیه زنگ زرد گندم عملکرد استان کرمانشاه مناسب بود به طوری که عملکرد استان الگویی برای سایر استان‌ها شد .

 

 

انتهای پیام/د

چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن میزان فعلی تولیدات بخش کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.