به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اتمام ارزیابی نوبت پنجم خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی، امروز نشست خبری اعلام نتایج عملکرد دستگاههای اجرایی در خصوص توسعه خدمات دولت الکترونیک در کشور در وزارت ارتباطات برگزار شد.
در این نشست، رتبههای دستگاههای اجرایی و نتایج ارزیابی نوبت پنجم خدمات الکترونیکی اعلام شد. این نتایج در سندی تحت عنوان "گزارش نتایج پنج مرحله ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی" منتشر شد.
بیشتر بخوانید: انتقاد شدید باقری اصل از وزرای صمت و نیرو و سازمان امور مالیاتی/ تحقق ۶۲ درصدی دولت الکترونیک
نتایج پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی در این نشست با پایش ۱۰۵ دستگاه دولتی و میزان تحقق ۶۲/۸ درصدی بلوغ الکترونیکی اعلام شد. امتیاز عمومی دستگاهها برای ایجاد درگاه خدمات ۸۴ درصد، حضور در وب ۶۶.۹، خدمات تعاملی ۷۰.۴۴ درصد، خدمات تراکنشی ۷۰.۲۲ و یکپارچگی خدمات ۵۰.۱۹ درصد بوده است.
ارزیابی دوره پنجم با بررسی وضعیت دو هزار ۲۰۰ خدمت و زیر خدمت در ۱۰۵ دستگاه اجرایی انجام شد و شاخصهایی نظیر امتیاز عمومی درگاه، حضور در وب، تعاملی بودن، تراکنشی با هدف تکمیل خدمت الکترونیکی و یکپارچگی با هدف تعاملات مبتنی بر یکپارچگی و مشارکتی بودن با هدف افزایش مشارکت عموم در تصمیمات دولت مورد بررسی قرار گرفت.
بیمه مرکزی، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سازمان تنظیم مقررات، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان نهضت سوادآموزی و شرکت ارتباطات زیر ساخت ده دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی بوده اند.
فایل ارائه نتایج ارزیابی نوبت پنجم خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی در فایل PDF زیر آورده شده است.
گزارش نتایج پنج مرحله ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی
انتهای پیام/