گرایش جوانان به ورزش‌های زورخانه‌ای افزایش داشته است

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: در هفته دولت بیش از ۱۰۰ طرح وررشی در استان به بهره برداری می‌رسد که شاخص‌ترین آن، ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس در نشست خبری آغاز هفته فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: در هفته دولت بیش از ۱۰۰ طرح وررشی در استان به بهره برداری می‌رسد که شاخص‌ترین آن، ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز واقع در بزرگراه حسینی الهاشمی است.

وی با اشاره به شاخصه‌های ویژه ورزش باستانی اظهار کرد: در سال‌های اخیر گرایش به ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی که ریشه در تاریخ ما دارد، افزایش داشته است.

کامیاب افزود: داشتن مدرسه پهلوانی در شیراز در کنار زورخانه‌های متعدد در استان کمک زیادی به معرفی ورزش پهلوانی به جوانان کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: در حادثه زلزله کرمانشاه و سیل امسال، ورزشکاران هیات زورخانه‌ای فارس به صورت خودجوش و با جان دل به کمک آسیب دیدگان شتافتند و ما باید تلاش کنیم این چنین ورزشکاران را بیشتر پرورش دهیم.

کامیاب با اشاره به کلنگ زنی زورخانه بین المللی پارس تصریح کرد: این زورخانه با بهترین استاندارد برای برگزاری رقابت‌های مختلف کشوری و بین المللی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: به جز یک طرح ورزشی مربوط به بانوان در سال ۹۸، ساخت هیچ سالن جدیدی آغاز نمی‌شود و هدف، تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس، همچنین با اشاره به هفته آینده که با نام مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده است، گفت: در این هفته نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه و ترویج ورزش به عنوان عاملی بازدارنده از بزه داریم.

انتهای پیام/چ

صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان فارس در نشست خبری آغاز هفته فرهنگ پهلوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار