مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: با اقدام به برنامه های ابلاغ شده از وزارت نیرو در قالب مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی، تابستان امسال خاموشی ها به صفر می رسد.

مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به خاموشی های مکرر در تابستان سال گذشته عنوان کرد: با اقدام به برنامه های ابلاغ شده از وزارت نیرو در قالب مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی، تابستان امسال خاموشی ها به صفر می رسد.

وی ادامه داد: برنامه ی ابلاغی به صنایع توصیه به کاهش 30 درصدی مشترکان یک مگاوات و بیشتر در ساعات پیک یعنی 11 الی 15 بعد از ظهر است که در سال گذشته با پرداخت 4 میلیارد و 400 میلیون تومان پاداش، از صنایعی که در طرح های شرکت توزیع برق همکاری کردند، تقدیر شد.

مرسل صالحی با بیان اینکه برای مشترکان خانگی، اصلاح تعرفه در برنامه ابلاغ شده تصریح کرد: امسال افزایش تعرفه در نظر گرفته شده که با مصرف بیش از 300 کیلووات ساعت در ایام پیک شامل خرداد،تیر مرداد و شهریور، مشترکان پر مصرف، مشمول افزایش حداقل 23 درصدی تعرفه برق می شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در بحث مدیریت مصرف برق وسایل سرمایشی و برودتی که سهم 40 درصدی در افزایش مصرف اسیام تابستان را به خود اختصاص می دهند، اظهار کرد: استفاده از کولر گازی 4 برابر کولر آبی مصرف برق بیشتری دارد.

مرسل صالحی به نکاتی در خصوص کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت: شهروندان نسبت به تنظیم دمای رفاه بین24 تا 26 درجه، سرویس کولرهای آبی، تعویض پوشال، روغن کاری اقدام کنند و نصب سایه‌بان و ایزوله کردن مسیر برودت را در الویت قرار دهند.

وی ادامه داد: مشترکان در کاهش مصرف یا خاموشی در ساعات پیک مصرف اقدام کنند واز استفاده از دور کند به جای تند،25 درصد کاهش مصرف هزینه برق را به دنبال دارد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با توصیه به شهروندان به استفاده از دستگاه های تولید برق با استفاده از نور خورشید ( فتوولتاییک) بیان کرد: شهروندان با نصب این دستگاه در منازل می توانند در ساعات پیک از مولد های خود تامین در تامین برق استفاده کنند و به ازای آن پاداش بگیرندو در صورتی که میزان تولید برق دیزل ژنراتور از 300 کیلو ولت آمپر است، می توانند با شبکه برق مرتبط شوند و میزان برق تولیدی خود را وارد شبکه کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای طرح ها و رعایت موارد مصرف بهینه، بتوانیم برق پایدار را برای کل شهر و استان تامین شود.
 
 
انتهای پیام /س

توصیه های مصرف بهینه برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان

 
 
برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار