معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از لغو معافیت سربازی فرزندان ایثارگران خبر داد.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی اشرف نجفی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری امروز (۲۵ خرداد) گفت : بر اساس ابلاغیه جدید ستاد کل نیرو‌های مسلح در رابطه با معافیت مربوط به ایثارگران، افرادی که ۲۸ ماه و به بالا خدمت در جبهه داشتند و بواسطه آن یک فرزند آن‌ها از خدمت معاف بود، از این پس از این امتیاز محروم می‌شوند.

وی گفت : از ابتدای مهرماه امسال این امتیاز حذف می‌شود و فرزندان این افراد تنها می‌توانند از امتیاز کسری خدمت (به ازای هر ماه ۱۲ روز) استفاده کنند.

وی از حذف طرح جریمه مشمولان غایب (خرید سربازی) نیز خبر داد و افزود: این طرح تا پایان فروردین ماه امسال تمدید و در نهایت لغو شد و فعلا ابلاغ جدیدی دراین زمینه نداریم.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گریزی هم به وضعیت مشمولان متاهل غایب زد و افزود: این افراد می‌توانند به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت دریافت کنند.

وی افزود: اضافه خدمت این افراد هم به طور معمول هرساله مشمول عفو مقام معظم رهبری می‌شود و در غیراینصورت هم چنانچه درطول خدمت فرمانده مستقیم از عملکرد آن‌ها رضایت داشته باشد، اضافه خدمت آن‌ها بخشیده می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای هرساله طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب گفت: سازمان وظیفه عمومی با توجه به مواد قانونی ۱۰، ۵۸ و ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر برخورد با مشمولان غایب، هرساله این طرح را در دستور کار قرار داده و مفاد طرح مذکور را به تمام استانداری‌های و فرمانداری‌های سراسر کشور ابلاغ می‌کند.

نجفی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، ارائه هرگونه تسهیلات دولتی مانند دریافت تسهیلات، کسب پروانه کار، کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی، استخدام به صورت پیمانی، قراردادی و روزمزد منوط به تعیین وضعیت خدمتی افراد است.

وی افزود: همچنین به استناد ماده ۶۳ قانون وظیفه عمومی تمام مسئولین نهادها، موسسات، شرکت ها، صنوف و. چنانچه کارگر یا کارمندی را به خدمت بگیرند که به عنوان مشمول غایب شناخته می‌شود، برای بار اول مبلغ ۱۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند و چنانچه این کار تکرار شود به پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان جریمه محکوم و علاوه بر این به دادگاه معرفی می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی استان کرمانشاه تاکید کرد: در راستای اجرای ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی هم در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب، تمام نهادها، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و غیردولتی موظف به همکاری با نیروی انتظامی و سازمان وظیفه عمومی هستند .

 

 

انتهای پیام/د

معافیت سربازی فرزندان ایثارگران لغو شد

 

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.