رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا) با برگزاری دیدار تیم‌های ملی برزیل و بولیوی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا) از بامداد فردا به میزبانی برزیل آغاز می‌شود تا شاهد یکی از رقابت‌های جذاب فوتبال ملی باشیم. این مسابقات قدیمی‌ترین رقابت فوتبال در جهان است و قدمت آن به ۱۰۳ سال قبل می‌رسد.

تاریخچه کوپا آمریکا

رقابت‌های کوپا آمریکا از سال ۱۹۱۶ آغاز شد. این تورنمنت نخستین مسابقات معتبر ملی در جهان است که در دهه ۸۰ میلادی به عنوان قدیمی‌ترین رقابت فوتبال جهان شناخته می‌شود. این مسابقات تا ابتدا دهه ۹۰ میلادی با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شد، اما از سال ۱۹۹۱ که رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای شمالی (کونکاکاف) به صورت مستقل برگزار شد مسابقات کوپا آمریکا با ۱۲ تیم برگزار شد. البته از آن جا که تنها ۱۰ کشور در این قاره حضور دارند همواره ۲ تیم به صورت میهمان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

برزیل - بولیوی / حریف آسان شاگردان تیته در گان نخست/ جدال پرو و ونزوئلا برای اولین ۳ امتیاز

تیم‌های آمریکای شمالی به خصوص مکزیک همواره بیشترین حضور در این رقابت‌ها را تجربه کرده اند، اما تیم ملی فوتبال ژاپن در سال ۱۹۹۹ برای نخستین بار به عنوان یک تیم اسیایی و غیر آمریکایی به این مسابقات دعوت شد و پس از آن و برای رقابت‌های امسال هم شاهد دعوت از تیم‌های ملی فوتبال قطر و ژاپن (قهرمان و نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا) به این مسابقات بودیم. لازم به ذکر است این ۲ تیم پیش از انجام رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به کوپا آمریکا دعوت شده بودند.

پرافتخار‌ترین تیم‌های کوپا آمریکا

تیم ملی فوتبال اروگوئه با کسب ۱۵ قهرمانی پر افتخار‌ترین تیم این رقابت‌ها است و پس از آن‌ها آلبی سلسته با ۱۴ قهرمانی در جایگاه دوم قرار دارد. برزیل، پاراگوئه، شیلی و پرو هم پس از آرژانتین با ۸، ۲، ۲ و ۲ قهرمانی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. تیم ملی فوتبال شیلی در ۲ دوره گذشته این رقابت‌ها که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برگزار شد موفق شد در هر ۲ فینال با شکست آرژانتین در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی برسد.

کوپا آمریکا ۲۰۱۹

رقابت‌های کوپا ۲۰۱۹ از ۲۵ خرداد تا ۱۶ تیر به میزبانی برزیل برگزار می‌شود و ۱۲ تیم حاضر در ابن مسابقات در ۳ گروه چهار تیمی با هم به رقابت می‌پردازند. تیم‌های اول و دوم هر گروه به همراه ۲ تیم برتر سوم به مرحله بعدی این رقابت‌ها می‌روند. قهرمان این مسابقات به سهمیه جام کنفدراسیون‌ها را کسب می‌کند. برزیل که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ میزبان رقابت‌های جام جهانی فوتبال و المپیک بوده است قرار است در ۶ شهر میزبانی رقابت‌های امسال را هم بر عهده داشته باشد.

گروه بندی رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۱۹

  • گروه اول: برزیل، پرو، بولیوی، ونزوئلا
  • گروه دوم:آرژانتین، کلمبیا، پاراگوئه، قطر
  • گروه سوم: اروگوئه، اکوادور، ژاپن، شیلی

برزیل - بولیوی / حریف آسان شاگردان تیته در گان نخست/ جدال پرو و ونزوئلا برای اولین ۳ امتیاز

برزیل - بولیوی

رقابت‌های جام ملت ها‌ی آمریکای جنوبی با دیدار تیم‌های ملی فوتبال برزیل و بولیوی آغاز می‌شود. برزیلی‌ها که برای کسب این جام نقشه‌های زیادی کشیده اند در این مسابقه تنها "فاگنر" را ندارند. برزیلی‌ها از سال ۲۰۰۷ و پس از قهرمانی در این رقابت‌ها نتوانستند در فوتبال ملی به قهرمانی و یا عنوان خاصی دست یابند و به شدت نیازمند کسب این جام هستند.

بزرگترین بدشانسی تیته بدون شک غیبت نیمار به دلیل مصدومیتی بود که در بازی مقابل قطر برای این بازیکن اتفاق افتاد. با این حال آن‌ها امیدوارند تا حریف نه چندان قدرتمندشان را به سادگی شکست دهند. بولیوی اگر چه در میان صاحب نامان این قاره نیست، اما همواره تیم با کیفیتی بوده است.

ونزوئلا - پرو

تیم فوتبال ونزوئلا این روز‌ها شرایط خوب و مناسبی ندارد. آن‌ها مدت‌ها است که به خوبی نتیجه نمی‌گیرند و شاید کسی امید چندانی برای موفقیت این تیم و یا شگفتی سازی آن‌ها نداشته باشد. با این حال بسیاری منتظر هستند تا شاهد عملکرد پرو در این رقابت‌ها باشند. پرویی که در پس از چندین دوره غیبت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حاضر شد و نمایش خیره کننده‌ای داشت.


بیشتر بخوانید:

پیروزی پر گل شاگردان کی روش مقابل پرو

برنامه بازی‌های دوستانه امروز در فوتبال جهان

شکست سنگین اردن مقابل حریف اروپایی و برد حریف ایران مقابل کانگورو‌ها

بازتاب پیروزی پر گل ایران بر سوریه در رسانه های بلژیکی


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار