رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از دستگیری کلاهبرداری حرفه‌ای و اعتراف آنان به ۶ فقره کلاهبرداری از شهروندان در پوشش خریداران صوری محصولات غذایی آنان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: در پی اعلام شکایت‌هایی به پلیس آگاهی استان مرکزی در خصوص کلاهبرداری از چند فروشنده مواد غذایی در شهر اراک، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

او افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس مشخص شد که شاکیان به‌منظور تبلیغ محصولات خود، تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی داشتند و در یکی از این خرید و فروش‌ها افرادی ناشناس به عنوان خریدار محصولات غذایی با آنان ارتباط برقرار کرده و تقاضای بارگیری محصولات غذایی خود را مطرح می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بعد از تخلیه بار، فروشندگان مواد غذایی که چنین می‌پنداشته‌اند که با افرادی معتبر در حال داد و ستد هستند، درمی‌یابند که این افراد بعد از تحویل بار، دیگر جوابگوی تماس‌های آن‌ها نبوده و بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی، مکان تحویل بار را تخلیه کرده و از این طریق از آن‌ها کلاهبرداری شده است.

سرهنگ حسینی در ادامه افزود: با پیگیری‌های تخصصی کارآگاهان پلیس، سرنخ‌هایی از باند ۳ نفره متهمان متواری، به دست آمد و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی برنامه‌ریزی لازم برای دستگیری این افراد که اهل و ساکن یکی از استان‌های هم‌جوار استان مرکزی بود، آغاز شد.

او گفت: سرانجام در یک برنامه‌ریزی عملیاتی و در تحقیقاتی تخصصی، متهمان در مخفیگاه خود شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اشاره به اعتراف متهمان به ۶ فقره کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی افزود: با اتمام تحقیقات فنی پلیس، تمامی مواد غذایی کلاهبرداری شده نیز از متهمان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

حسینی اعتماد بی‌جا به افراد، بدون شناخت کافی نسبت به آن‌ها را یکی از عوامل زمینه‌ساز اصلی در وقوع این‌گونه کلاهبرداری‌ها دانست و از شهروندان خواست در مراجعه با این افراد دقت نظر و هوشیاری لازم را داشته باشند و مراتب مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنائی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار