مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای نخستین بار در راستای افزایش سرانه فضای سبز استان در ایستگاه تولید بذر نهال شهرستان پارس آباد در سطح 23 هکتار نهال کاشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل شهامت هدایت اظهار کرد: یکی از مهم ترین عملیات های منابع طبیعی آبخیزداری در ایستگاه تولید بذر نهال پارس آباد، تولید نهال و بذر مرتعی است که به منظور اجرای هرچه بهتر طرح های منابع طبیعی، نیاز مشارکت مردم در پروژه های منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز انجام می شود.

وی با بیان اینکه نهال های تولیدی همه ساله در هفته منابع طبیعی توزیع می شود افزود: بذر های تولیدی ایستگاه نیز با هدف افزایش تولید در سطح مراتع، اصلاح و احیای مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و سیل در میان دامداران به صورت رایگان پخش می شود.

هدایت افزایش سرانه فضای سبز استان را یکی از ماموریت های اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و تصریح کرد: امسال برای اولین بار در راستای افزایش سرانه فضای سبز استان در ایستگاه تولید بذر نهال شهرستان پارس آباد در سطح 23 هکتار نهال کاشته شده است که شامل درختانی همچون صنوبر، ون، افرا، اقاقیا، بادام و سنجد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تولید یک میلیون و 700 اصله نهال صنوبر برای اولین بار در سطح کشور و شهرستان پارس آباد خبر داد و بیان کرد: این تعداد نهال ها در هفته منابع طبیعی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد تا با هدف افزایش سطح فضای سبز و تامین مواد اولیه صنایع چوب در مزارع و زمین های کشاورزی کاشته شود.

وی گفت: برای نخستین بار در ایستگاه تولید بذر و نهال شهرستان پارس آباد مغان به کشت محصول بادام درختی نیز اقدام کرده ایم که تمامی این اقدامات می توانند در راستای اقتصادی کردن پروژه های حوزه منابع طبیعی، اشتغالزایی و افزایش سرانه فضای سبز می تواند موثر باشد.

وی به اشتغال زایی روزانه برای 11 تا 30 نفر در این ایستگاه تاکید کرد و افزود: منطقه مغان استعداد خوبی برای تولید نهال و بذر را به خود اختصاص داده است و ما نیز این توانایی را داریم که این میزان تولید را اگر شرایط خوبی فراهم شود به 3 میلیون اصله نهال برسانیم.

انتهای پیام/س

ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در استان اردبیل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار