معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: زکات فطره نیکوکاران اردبیلی به کمیته امداد در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به رشد ۳۰ درصدی زکات فطره مردم نیکوکار استان اردبیل به کمیته امداد در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، گفت: در حالی که به دلیل شرایط اقتصادی بسیاری از مردم با مشکل روبه‌رو هستند، اما هرگز محرومان و مستضعفان جامعه را فراموش نکرده و حتی بر کمک‌های خود افزوده‌اند.

وی با اعلام اینکه مردم نوعدوست استان اردبیل بیش از دو میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: همواره شاهد رشد کمک‌های مردمی به کمیته امداد هستیم که در سایه حمایت‌های نیکوکاران می‌توانیم بخش مهمی از نیاز‌های اساسی اقشار آسیب‌پذیر را برطرف کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل به کمک شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران اردبیلی در قالب اطعام و افطاری، توزیع سبد غذایی، تهیه غذای گرم، برپایی سفره‌های اطعام و افطار و زکات فطره اشاره کرد و افزود: با یاری نیکوکاران اردبیلی توانستیم در ماه مبارک رمضان پاسخگوی نیاز‌ها و مشکلات ضروری ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت و سایر افراد نیازمند جامعه باشیم.

توحیدی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی کمک‌های نیکوکاران به اطعام و افطار خانوار بی‌بضاعت جامعه، گفت: اعتماد عمومی به کمیته امداد موجب رشد کمک‌های مردمی در همه زمینه‌ها شده است که تلاش داریم با شفاف‌سازی هرچه بیشتر آن‌ها را از میزان و هزینه‌کرد حمایت‌ها مطلع کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۵۰۰ سبدغذایی در طول ماه مبارک رمضان در بین خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل توزیع شده است، افزود: به دلیل نیاز مبرم برخی از خانوار تحت حمایت به وسایل اولیه زندگی، با کمک‌های نیکوکاران تلاش شد تا سبدغذایی مناسبی برای آن‌ها تهیه شود تا در طول ماه مبارک رمضان با مشکلی مواجه نباشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل توزیع ۱۸ هزار غذای گرم در بین مددجویان را از دیگر فعالیت‌های مهم نیکوکاران اردبیلی برشمرد و بیان کرد: مردم نیک‌اندیش استان اردبیل به خوبی فرامین ائمه اطهار (ع) در خصوص برپایی سفره افطار برای نیازمندان و اطعام ایتام را به جا آوردند و شاهد اقدامات بسیار مناسبی از سوی خیران در طول ماه مبارک رمضان بودیم.

توحیدی با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان ۱۶۰۰ حامی جدید نیز به خیل حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین پیوستند، گفت: صداوسیمای مرکز اردبیل در این زمینه نقش بسزایی ایفا کرد که برگزاری جشن رمضان و برنامه تلویزیونی «یاشا محبت» و سایر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مشارکت همه‌جانبه خیران را در طرح‌های حمایتی کمیته امداد رقم زدند.

انتهای پیام/ح

توزیع ۱۸ هزار غذای گرم در بین مددجویان اردبیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار