ائمه جمعه استان مرکزی با مسئولان قضایی استان این استان نشست هم‌اندیشی داشتند.

نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان مرکزی  با مسئولان قضایی/ آیت الله دری ؛ صلابت و سلامت دستگاه قضا و حفاظت از آرمان‌های نظام از اوجب واجبات استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ائمه جمعه استان مرکزی در نشست هم‌اندیشی با مسئولان قضایی   این استان  مسائل مربوطه را مطرح کردند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در این نشست گفت: صلابت و سلامت دستگاه قضا و حفاظت از آرمان‌های نظام از اوجب واجبات است و اجرای عدالت و اعتماد عمومی به قوه قضاییه از مهمترین مسائل جامعه است که می‌تواند ما را به این اهداف برساند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: قوه قضاییه شمشیر نظام است و دستگاه قضا باید با قاطعیت و بدون اغماض با فساد مبارزه کند و پیشگیری از وقوع جرم قبل از مبارزه مهمترین کار محسوب می‌شود که این امر مشارکت همگانی می‌خواهد.

وی اضافه کرد: حفاظت از آرمان‌های نظام وظیفه همه است و ائمه جمعه باید از تریبون نماز جمعه این کار خطیر فرهنگی را بیان کنند تا شاهد کاهش آسیب‌ها و جرائم در استان باشیم.

قوه قضاییه به طور قاطع با مجرمان در هر پست و مقامی برخورد می‌کند

حجت الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این نشست ضمن برشمردن آماری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان مرکزی گفت: قوه قضاییه به طور قاطع با مجرمان در هر پست و مقامی برخورد می‌کند.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: اگر چه برخی از قوانین نیاز به بازنگری و اصلاح دارد ام دستگاه به قضا مُر قانون عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: با تشکیل قرارگاه فرهنگی و استفاده از ظرفیت فرهیختگان و اندیشمند می‌توانیم در اجرای قوانین، اصلاح آن و فرهنگ‌سازی در کاهش جرایم موثر باشیم.

حوزه در کنار دستگاه قضا می‌تواند در کاهش و پیشگیری از جرائم موثر باشد

حجت الاسلام سپاسی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی هم نیز نقش حوزه و روحانیت را در فرهنگ سازی مسائل اجتماعی، دینی، اخلاقی و شرعی موثر دانست و گفت: حوزه در کنار دستگاه قضا با جذب نیرو‌های مومن متعهد و متخصص و افزایش مدارس حوزوی و غنی‌سازی برنامه‌های حوزه می‌تواند در کاهش و پیشگیری از جرائم موثر باشد و یکی از رسالت‌های حوزه همین است.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.