رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دادستان‌چشم تیز بین جامعه است که باید هنجار شکنان را شناسایی و بدست عدالت بسپارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مظهری رئیس کل دادگستری استان سمنان در مراسم تودیع و معارفه دادستان استان گفت: دادستان ها در مقوله ی جنگ اقتصادی به کمک دستگاه های اجرایی شتافته و با حضور فعال و تدابیر خود مانع از توقف خطوط تولید می شوند.

وی افزود: دادستان‌چشم تیز بین جامعه است که باید هنجار شکنان را شناسایی و بدست عدالت بسپارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه دادسراها به نمایندگی از جامعه، مجرم را تعقیب می‌کنند، ابراز کرد: دادسرا مسئولیت دفاع از جامعه و حق و حقیقت را بر عهده دارد، در قوانین سابق دادستان به عنوان وکیل عام و در محاورات وکیل عمومی یاد می‌شد و این ذکر دقیقاً به واسطه همین ماهیت ذاتی دادسرا است.

وی با بیان اینکه سنگ بنای دادرسی جزایی در دادسرا گذاشته می‌شود، بیان کرد: دادسرا هرگز تعطیل بردار نیست و لذا دادستان را باید چشم همیشه بیدار جامعه دانست که متعرضان به هنجارهای رسمی را شناسایی و به دست عدالت می‌سپارد البته مسئولیت دادستان تنها امور کیفری نیست بلکه ده‌ها و سدها مسئولیت دیگر نیز بر عهده دادستانی و دادسرا گذاشته شده که نشان از اهمیت این مقام دارد.

در پایان این مراسم از زحمات هشت ساله حیدر آسیابی دادستان سابق استان تقدیر و شریف ابراهیمی به عنوان دادستان جدید استان سمنان معارفه شد.

انتهای پیام / گ 

دادستان‌چشم تیز بین جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.