رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت:ارتباط دانشگاه با صنعت به عنوان عاملی مهم در توسعه ملی و ایجاد اشتغال پایدار و نیز هویت بخشی علمی به دانشجویان است.

ارتباط دانشگاه با صنعت هویت بخشی علمی به دانشجویان است به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، اختری رئیس دانشگاه صنعتی  با تأکید بر ارتباط دانشگاه با صنعت به عنوان عاملی مهم در توسعه ملی و ایجاد اشتغال پایدار و نیز هویت بخشی علمی به دانشجویان،  گفت: امروز هدف از برقراری ارتباط با خانه‌ صنعت استان شناسایی نیاز‌ها و چالش‌های صنعت توسط دانشگاه و تربیت نیروی انسانی متخصص در جهت رفع این نیازهاست.

وی بیان کرد: اکنون زمان آن رسیده که هر یک از ما با تغییر و توسعه‌ جهان بینی خود، عاملی باشیم در جهت پایان دادن به مشکلات زیربنایی و ساختاری جامعه، کاهش معضل بیکاری و افزایش سطح توانمندی و ایجاد انگیزه در دانشجویان.

وی در ادامه ضمن اشاره به اختصاص بودجه در جهت توانمندسازی علمی دانشجویان و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این راستا، به معرفی اجمالی دانشگاه، اهداف و مأموریت‌های آن پرداخت.

اختری با اشاره به توانمندی‌های علمی و عملی اعضای این مجموعه، به بیان زمینه‌های همکاری و ارتباط بین خانه صنعت، معدن و تجارت استان و مجتمع جهان فولاد غرب با این دانشگاه در چند محور اصلی پرداخت، از جمله: برگزاری دوره‌های مهارتی برای دانشجویان و ارائه‌ی مدرک از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کاملاً مطابق نیاز‌های اصلی صنعت، اعزام تیم‌های متخصص متشکل از اعضای هیأت علمی این دانشگاه به جهت شناسایی و رفع نیاز‌ها و مشکلات صنعت مورد نظر، تأمین R&D، برگزاری دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان


 اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با توجه به اهمیت برقراری ارتباط مستمر و افزایش تعاملات با خانه صنعت، معدن و تجارت استان، خواستار دراختیار قراردادن اتاقی به این دانشگاه در محل خانه‌ صنعت استان شد.

 شکری، رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمنشاه با تأکید بر ضرورت ایجاد و توسعه‌ی ارتباط دانشگاه با صنعت، افزود: اکنون وظیفه‌ی ما این است که با تقویت دیدگاه ملی نگری در بین دانشجویان، حس مسئولیت پذیری و تعهد را در آنان برانگیخته و نقش و مسئولیت شان را در قبال ساختن آینده‌ی کشور به آنان گوشزد کنیم.

وی  ضمن ابراز خرسندی از تمایل این دانشگاه به برقراری ارتباط مؤثر با صنعت و برگزاری نشست‌های این چنینی با صنایع مختلف، چنین بیان کرد: که خانه‌ صنعت استان از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهد بود و با برگزاری نشست‌های متعدد و حمایت از مقوله‌ی ارتباط صنعت با دانشگاه همواره در جهت بهبود و افزایش این تعلاملات تلاش خواهد نمود.

انتهای  پیام/ز

 

ارتباط دانشگاه با صنعت به عنوان عاملی مهم در توسعه ملی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.