معاون فرماندار خوی گفت:زنان باید در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های توسعه مشارکت فعالانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مجمع مشورتی زنان شهرستان خوی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و جمعی از فعالان حوزه زنان در محل فرمانداری برگزار گردید.
 
در این مجمع که جمعی از بانوان فرهیخته شهرستان خوی در عرصه‌های مختلف علمی، ادبی، هنری، ورزشی و ... حضور داشتند.، تیموری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی در این جلسه اظهار داشت: مطالعات جامعه شناختی نشان داده است که دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت فعال زنان در تمامی عرصه‌ها اعم از خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی امکان پذیر نیست.
 
وی ادامه داد: یکی از عوامل و موانع مهم مشارکت زنان عوامل اجتماعی و فرهنگی است (در واقع انتظارات متفاوت جامعه از مرد و زن).

وی افزود: مشارکت زنان صرفأ به مفهوم بهره مندی آنان از مزایا و نتایج توسعه نیست بلکه آنان باید در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های توسعه مشارکت فعالانه داشته باشند.

تیموری در ادامه تصریح کرد: توانمندسازی فرآیندی است که طی آن زنان از نیاز‌ها و خواسته‌های درونی خود آگاه می‌شوند و جرات دستیابی به هدف را در خود تقویت می‌کنند و از توانایی‌های لازم برای عملی ساختن خواسته‌های خود برخوردار می‌شوند.

معاون فرماندار خوی گفت: طبق یافته‌های یک تحقیق که در گذشته انجام شده است عواملی همچون افزایش سطح تحصیلات، دسترسی به منابع مالی، بهبود وضعیت سلامت، برخورداری از حق مالکیت قانونی، رفع تبعیض از بازار کار و حذف باور‌های سنتی از عوامل موثر در توانمندسازی است.

در پایان با آراء بانوان حاضر در مجمع تعداد پنج نفر از بانوان به اسامی خانم دکتر فروتنی، خانم عظیمی، خانم دکتر نصیری، خانم گنجعلی و خانم سیفلو بعنوان هیأت رئیسه مجمع مشورتی زنان شهرستان خوی انتخاب شدند.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری مجمع مشورتی زنان شهرستان خوی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.