رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد در صورتیکه یک قدرت خارجی اطلاعاتی را درباره رقبای انتخاباتی‌اش داشته باشد، به آن اطلاعات گوش می‌دهد.

استقبال ترامپ از اطلاعات مخرب کشور‌های خارجی علیه رقبای انتخاباتی اش!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه «ای بی سی» اعلام کرد در صورتیکه یک قدرت خارجی اطلاعات مخربی را درباره یکی از رقبای انتخاباتی او برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ داشته باشد، وی به این اطلاعات گوش خواهد داد و آن را به سازمان «اف بی آی» گزارش نمی‌کند.

وی در پاسخ به پرسش مجری «ای بی سی» که از او پرسید اگر چین یا روسیه یا یک کشور دیگر اطلاعاتی را درباره رقیب انتخاباتی شما در اختیارتان قرار دهد، به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دهید یا اف بی آی را در جریان آن می‌گذارید، گفت: من فکر کنم شاید هر دو کار را انجام دهم. من فکر می‌کنم شما بخواهید گوش دهید. هیچ مشکلی با گوش دادن وجود ندارد. این کار مداخله (در انتخابات) محسوب نمی‌شود. آن‌ها اطلاعاتی دارند. فکر می‌کنم به آن اطلاعات گوش می‌دهم. اگر متوجه شوم مشکلی در این خصوص وجود دارد، سپس ممکن است به اف بی آی مراجعه کنم.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه هم از پسرش «دونالد ترامپ جونیور» که در دوره انتخابات ۲۰۱۶ با مقامات روس ملاقات کرده و به اف بی آی اطلاع نداده بود، حمایت کرد و این مسئله را به سخره گرفت و گفت: یک نفر تماس می‌گیرد و می‌گوید اطلاعاتی از رقیب انتخاباتی شما داریم. اوه، بگذارید من به اف بی آی زنگ بزنم. زندگی این گونه نیست!

دونالد ترامپ جونیور هم صبح روز گذشته به وقت محلی برای دومین بار در کمیته اطلاعاتی سنا حضور یافت تا به پرسش‌های اعضای این کمیته درباره برخی موارد مشکوک در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ که به پیروزی پدرش منجر شد، پاسخ دهد.

دونالد ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از حدود ۲ سال تلاش، چندی پیش گزارش خود را منتشر کرد. مولر در این گزارش اعلام کرد هیچ تبانی میان مقامات دولت ترامپ و روس‌ها صورت نگرفته است. این درحالی است که در این گزارش ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ فهرست بندی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار