سرپرست آتش نشانی تازه آباد گفت : با توجە بە بارشهای مناسب فصلی در سال گذشتە و رشد زائدالوصف پوشش گیاهی در منطقه و فرا رسیدن فصل گرما ، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و زمینهای کشاورزی دور از انتظار نیست .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اسماعیل محمودی سرپرست آتش نشانی تازه آباد گفت : با توجه به بارشهای مناسب فصلی در سال گذشته و رشد زائدالوصف پوشش گیاهی در منطقه و فرا رسیدن فصل گرما ، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و زمینهای کشاورزی دور از انتظار نیست و کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی و هر گونه اقدام نسنجیدە حتی جزئی می تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمل خسارات جبران ناپذیر منجر شود .

وی گفت : تجربه تلخ سال های قبل در خصوص آتش سوزی مراتع شهرستان هنوز در ذائقه مردم احساس می شود و ضرورت ایجاب می کند که همه مردم به منظور جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی نکات ایمنی را رعایت نمایند.

محمودی افزود : نکاتی از قبیل پرت نکردن سیگار یا چوب کبریت استفادە شدە در مناطق پر خطر و خودداری از رها سازی مواد شیشه ای نظیر انواع بطری های شیشه ای و پلاستیکی و شیشه های شکسته شدە در مکانهای مستعد آتش سوزی چون همانند عدسی ذرە بین عمل کردە و موجب اشتعال علوفه خشک می شوند.

وی افزود : از همشهریان درخواست می شود در صورت مشاهدە آتش سوزی سریعا با شمارە ۱۲۵ تماس گرفته و  قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی ، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند .

 

 

انتهای پیام/د

بارشهای مناسب فصلی در سال گذشته

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.