معاون وزیر خارجه روسیه گفت هدف از تحریمهای جدید آمریکا علیه سوریه تضعیف تلاشهای دولت دمشق برای بازگشت امنیت به این کشور است.

روسیه: هدف تحریمهای آمریکا، اختلال در تلاشهای بشار اسد برای بازگشت امنیت به سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید دولت آمریکا از هر ابزاری برای تضعیف تلاش‌ها به منظور عادی‌سازی شرایط در سوریه استفاده می‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه دولت سوریه افزود: «تحریم‌ها یکی از ابزار‌های آمریکا برای اعمال فشار به دمشق است تا ادامه تلاش‌های بشار اسد و دولت او برای عادی‌سازی شرایط در سوریه را با مشکل مواجه کند».

وی همچنین تأکید کرد: «ظاهراً دولت آمریکا از تلاش‌های موفق دولت قانونی در دمشق برای استقرار امنیت و بازگشت آرامش در سوریه و حفظ یکپارچگی این کشور خشنود نیست».

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد در قالب تحریم‌های جدید، ۱۶ شخص و نهاد مرتبط با دولت سوریه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بنا به گزارش رویترز، سامر فوز، بازرگان سوری مهمترین فرد شناخته شده در این فهرست است. شرکت خانوادگی فوز به نام «هولدینگ امان» و همچنین شرکت اِی‌اس‌ام و شعبات آن در خاورمیانه نیز که متعلق به فوز است، تحریم شده‌اند.

تحریم‌های جدید علیه سوریه پس از تصمیم اخیر کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در ماه مه صورت می‌گیرد که طی آن خواستار اعمال تحریم‌های جدید بر دولت سوریه، طرفداران آن و کسانی که به تامین مالی صنایع هوایی و انرژی این کشور می‌پردازند، شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار