مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان مشگین شهر برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: در سال زارعی جاری و براساس کنترل زمین‌های کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان مشگین شهر برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۳۷ هزار هکتار از مزارع شهرستان مشگین شهر به زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۲ هزار هکتار آبی و ۳۵ هزار هکتار به صورت دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص مبارزه با علف‌های هرز گفت: در سال‌جاری در بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع آبی و ۸ هزار هکتار از مزارع دیم بر علیه علف‌های هرز پهن‌برگ و باریک‌برگ مبارزه شده و تلاش می‌شود تا میزان خسارت علف‌های هرز به مزارع گندم به حداقل برسد.

جهانی تصریح کرد: به‌ منظور دسترسی به حداکثر تولید گندم در سال‌جاری در سطح ۱۱۴ هکتار با بیماری‌ زنگ زرد گندم مبارزه شد.

جهانی گفت: با توجه به شرایط جوی، پیش بینی می شود ۲۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم بیش از ۱۸ هزار تن خرید تضمینی گندم درسال‌جاری داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

خریداری بیش از ۱۸ هزار تن گندم درسال‌جاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.