دولت دونالد ترامپ در نظر دارد از پایگاه نظامی «فورت سیل» در اکلاهما برای نگهداری کودکان مهاجر استفاده کند.

استفاده دولت ترامپ از یک پایگاه نظامی برای نگهداری ۱۴۰۰ کودک مهاجربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روزنامه تایم، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از پایگاه نظامی «فورت سیل» در اکلاهما برای نگهداری کودکان مهاجر استفاده کند. قرار است حدود ۱۴۰۰ کودک مهاجر تا زمان مشخص شدن وضعیتشان در این اردوگاه بمانند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، پایگاه نظامی «فورت سیل» که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد در دوره جنگ جهانی دوم به عنوان اردوگاه بازداشت آمریکایی‌های ژاپنی تبار مورد استفاده قرار گرفته بود.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اعلام کرد: فورت سیل قرار است به عنوان یک اردوگاه موقت برای نگهداری این کودکان مورد استفاده قرار بگیرد. تا ۳۰ آوریل سال جاری میلادی، بیش از ۴۰ هزار کودک مهاجر در بازداشتگاه‌های آمریکا پذیرفته شده اند. این رقم با ۵۷ درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته همراه بوده است.

اما این نخستین بار نیست که آمریکا از یک پایگاه نظامی برای نگهداری کودکان مهاجر استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۴ هم دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا حدود ۷۷۰۰ کودک مهاجر را به پایگاه‌هایی در تگزاس، کالیفرنیا و اکلاهما فرستاد.

پایگاه نظامی فورت سیل در جنوب غرب شهر اکلاهما قرار دارد. این فقط یکی از پایگاه‌های نظامی است که آمریکا در دوره جنگ جهانی دوم از آن برای بازداشت آمریکایی‌های ژاپنی تبار استفاده می‌کرد. آمریکا در آن زمان این آمریکایی‌های ژاپنی تبار را با ادعای جاسوسی بازداشت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار