مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تعداد ۲۵۱ کودک خیابانی و کار در این استان شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل امروز در بازدید از مرکز جهاد دانشگاهی اردبیل و عقد تفاهم نامه توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: از این تعداد ۱۶۶ نفر دارای نیازهای ویژه از جمله خدمات درمانی، اشتغال والدین و مشارکت تحصیلی بودند که با توجه به مصوبه اخیر کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان، به دستگاه‌های مربوطه ارجاع و خدمات مذکور دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بیشتر کودکان کار شناسایی شده در این استان دارای خانواده هستند.

ستاری همچنین بیان کرد: خانواده‌های این کودکان بیشتر ساکن حاشیه شهر بوده و به دلایل فقر مالی، فقر فرهنگی، فقدان و یا اعتیاد یکی از والدین به کار در خیابان‌ها سوق داده شده‌اند.

وی افزود: با هدف توانمند سازی خانواده کودکان، کارگاه فرشبافی برای مادران آنها توسط مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده (مؤسسه غیر دولتی) ایجاد شد که تاکنون زمینه اشتغال حدود ۲۰ نفر از مادران کودکان کار و خیابانی را فراهم کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط بهزیستی و مؤسسه مذکور برای توانمند سازی این افراد هزینه شده است.

ستاری افزود: ساماندهی هرچه بهتر این کودکان نیازمند مشارکت جدی مسئولان تمام دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی می‌باشد.

انتهای پیام/ع

توانمند سازی مهمترین نیاز کودکان کار است

 

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.