رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت : بازسازی در مناطق زلزله زده این استان با روند مناسبی در حال انجام است و منازل زلزله زده تعمیری با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی با استفاده از تسهیلات پرداختی به پایان رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا خواجه‌ای رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت : عملیات بازسازی و مقاوم سازی ۶۷ هزار واحد تعمیری خسارت دیده زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پایان یافته است و تمامی مالکان واحد‌های تعمیری با معرفی به بانک‌های عامل از تسهیلات تعمیرات برای واحد‌های مسکونی خود با توجه به نوع آسیب دیدگی برخوردار شده‌اند.

وی گفت : ستاد‌های معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌های مختلف مردم به جهت کمک به زلزله زدگان در استان کرمانشاه مستقر شده بودند تا پایان نیمه اول تیرماه در استان حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت: پس از اتمام کار ستاد‌های معین همگی کار‌ها به بنیاد مسکن شهرستان‌های مناطق زلزله زده واگذار می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه افزود: بازسازی واحد‌های احداثی نیز در دست اقدام و تا امروز ۳۸ هزار واحد آرماتوربندی بتن، ۳۵ هزار و ۹۲۰ اسکلت، ۳۲ هزار و ۷۰۰ دیوارچینی، ۳۳ هزار و ۵۰۰ و احد اجرای سقف و ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد اجرای گچ و خاک و نصب درب و پنجره انجام شده است.

خواجه‌ای با اشاره به روند بازسازی در مسکن مهر سرپل ذهاب گفت: کار مقاوم سازی مسکن مهر الوند به پایان رسیده و بازسازی در مسکن مهر شهید شیرودی نیز برابر برنامه زمانبندی اعلام شده در حال انجام است.

وی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در مورد مستأجران واحد‌های تخریبی اضافه کرد: مستاجرانی که توانسته بودند زمین تهیه نمایند تسهیلات ساخت مسکن به آن‌ها پرداخت شده و سایر مستاجرانی که تاکنون نتوانستند زمین لازم را تأمین کنند از این تسهیلات بی بهره بوده و تا زمانی که زمین برای آن‌ها تأمین نشود نمی‌توان به آن‌ها تسهیلاتی پرداخت کرد از این رو در صورت تأمین زمین می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه عنوان کرد: برابر برنامه اعلام شده پانزدهم تیرماه آخرین حضور ستاد‌های معین بنیاد مسکن در استان کرمانشاه است از این رو زلزله زدگان باید هرچه سریع‌تر به ستاد‌های معین مراجعه کرده و نسبت به انجام امور و تعیین تکلیف پرونده‌های خود اقدام کنند.

خواجه‌ای گفت: ستاد‌های معین بنیاد مسکن برای کمک به مردم زلزله زده در استان کرمانشاه حضور یافته و استقرار آن‌ها به صورت همیشگی نخواهد بود و از این رو پس از اتمام بازسازی استان کرمانشاه را ترک خواهند کرد.

وی افزود بازسازی در استان کرمانشاه به بنیاد مسکن استان واگذار شده و بنیاد مسکن جهت مراجعه اتمام بازسازی تا روز آخر در کنار مردم خواهد بود.

فرماندار سرپل ذهاب از اتمام بازسازی در مناطق روستایی این شهرستان خبرداد و افزود: بازسازی شهرستان بعد از گذشت ۱۹ ماه از زلزله با پای کار بودن خود مردم و استفاده از تسهیلات دولتی و تلاش بنیاد مسکن از روند مناسبی برخوردار است.

محبت جمالی نیا ادامه داد: از سوی بنیاد مسکن کار پایان بازسازی در روستا‌ها اعلام شده و اگر واحدی کار احداث آن شروع و یا تکمیل نشده، کوتاهی از سوی مالک آن واحد مسکونی بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۴۸۴ واحد تعمیری در شهر و روستا شامل ۱۱ هزار و ۷۹۸و احد مسکونی شهری و پنج هزار و ۶۸۶ واحد روستایی کار تعمیر همه این واحد‌ها پایان یافته است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: همچنین از مجموع ۱۵ هزار و ۷۰۰و احد احداثی در شهر و روستا شامل هفت هزار و ۲۳۲ واحد شهری و هشت هزار و ۴۷۸ واحد روستایی نیز در مجموع عملیات ساخت ۱۲ هزار و ۵۳۴ واحد شهری و روستایی به اتمام رسیده و مابقی واحد‌های مسکونی نیز با پیشرفت بسیار خوبی در دست احداث هستند.

 

 

انتهای پیام/د

سقف گذاری ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده

برچسب ها: قیمت مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.