گزارش اخیر مؤسسه اقتصاد و صلح نشان داد میزان اعتماد مردم جهان به رهبری آمریکا با کاهش بی‌سابقه‌ای همراه بوده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، گزارش اخیر «مؤسسه اقتصاد و صلح» نشان داد مردم سراسر جهان در حال حاضر به رهبری چین بیش از آمریکا اعتماد دارند.

بر اساس گزارش شاخص صلح جهانی ۲۰۱۹، اعتماد به رهبری آمریکا بیش از اعتماد به رهبری روسیه، چین و آلمان در ۵ سال گذشته با کاهش همراه بوده است و مردم به طور میانگین به رهبری چین بیش از آمریکا اعتماد دارند.

در کل سطح اعتماد به رهبری آمریکا با ۱۷ درصد کاهش از سال ۲۰۰۸ همراه بوده است. اما بیشترین سطح کاهش اعتماد به رهبری آمریکا در سال‌های اخیر رخ داده است. در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، سطح اعتماد به رهبری این کشور با ۱۱.۲ درصد کاهش همراه بوده است.

استیو کیللیا، مؤسس و رئیس مؤسسه اقتصاد و صلح در گفتگو با بیزنس اینسایدر اعلام کرد: در ۴ سال گذشته سطح اعتماد به رهبری چین با افزایش همراه بوده است.

وی همچنین تأکید کرد: از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سطح اعتماد به رهبری این کشور با افت شدیدی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ همراه بوده است. این کاهش اعتماد به آمریکا در دوره ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا هم رخ داده بود و علت آن مسائلی از جمله جنگ عراق بود که از سال ۲۰۰۳ در دوره ریاست جمهوری او آغاز شد.

شاخص صلح جهانی ۲۰۱۹ همچنین نشان داد از سال گذشته تاکنون آمریکا با کاهش صلح در کشورش همراه بوده و این کشور از رتبه ۱۶۳ به رتبه ۱۲۸ سقوط کرده است. این کاهش صلح در آمریکا می‌تواند به دلیل مواردی از جمله «افزایش قتل، جرایم خشونت آمیز و بی ثباتی سیاسی، ادامه تعاملات نظامی بین المللی، افزایش هزینه‌های نظامی و کاهش بودجه صلح سازمان ملل» باشد.

شاخص صلح جهانی ۲۰۱۹ همچنین نشان داد سطح صلح در کل جهان برای نخستین بار در ۵ سال گذشته با افزایش همراه بوده است. اما در هر حال جهان همچنان در مقایسه با یک قرن گذشته نا امن مانده است. ادامه درگیری‌ها در خاورمیانه از جمله دلایل اصلی وخامت صلح جهانی بوده است.

گزارش شاخص صلح جهانی ۲۰۱۹، ۹۹.۷ درصد از جمعیت جهان را پوشش می‌دهد و بر اساس ۲۳ عامل مختلف گردآوری شده است که در کل می‌توان این عوامل را به سه گروه بزرگ «درگیری، ایمنی و امنیت و نظامی سازی» تقسیم بندی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار