برداشت جو از ۳ هزار و ۹۹۳ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان آبیک آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از شروع برداشت جو از ۳ هزار و ۹۹۳ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و پیش بینی کرد: ۱۹ هزار تن محصول جو از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

لطفی افزود: انتظار می‌رود با توجه فعالیت‌های به موقع کارشناسان فنی این مدیریت ومبارزه مناسب کشاورزان با آفت سن غلات و علف‌های هرز، کمترین میزان سن زدگی و خسارات ناشی از آن در مزارع جو مشاهده شود.

وی گفت: حدود ۸۰ دستگاه کمباین؛ کار برداشت محصول جو و همچنین در ادامه فصل برداشت، کار برداشت گندم را از سطح مزارع کشاورزی این شهرستان انجام دهند که از این تعداد چهار دستگاه کمباین بومی و مابقی مهاجر هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در ادامه از مبارزه با آفت ملخ در سطح ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان به دلیل دارا بودن مراتع وسیع در منطقه زیاران و طالقان از مناطق اصلی کانون‌های تجمع و تخم ریزی انواع ملخ‌ها است و ملخ جزو آفات عمومی و بومی این شهرستان محسوب می‌شود.

لطفی تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در اسفند سال گذشته و اوایل فروردین سال جاری برای ایجاد تراکم جمعیت این آفت؛ کار مبارزه با آن در کانون‌ها و حاشیه باغات با جدیت توسط کارشناسان فنی این مدیریت انجام شد.

انتهای پیام/ک

برداشت جو از ۳ هزار و ۹۹۳ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان آبیک آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار