رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در قزوین گفت: اگر برخی الحاقات در بازارچه سعدالسلطنه قزوین دیده شود این مکان می‌تواند به عنوان یک بازارچه صنایع دستی ثبت جهانی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، غاده حجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در دیدار با استاندار قزوین گفت: انتظار می‌رود با حمایت دولت بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین بسرعت تکمیل شود و اگر برخی الحاقات در آن دیده شود این مکان می‌تواند به عنوان یک بازارچه صنایع دستی ثبت جهانی شود.

حجاوی افزود: در این مجموعه می‌توان آموزش‌های تخصصی داد و فضای آن بسیار تاثیرگذار است و به آموزش‌ها کمک می‌کند و بسیار علاقمند هستم در تکمیل و بهره برداری نهایی از این مجموعه بار دیگر در ایران باشم.

حجاوی تصریح کرد: به مسئولان استان قزوین برای داشتن چنین مجموعه زیبایی تبریک می‌گویم و اعلام می‌کنم اگر این بازارچه صنایع دستی کامل شود نمونه بی نظیری خواهد شد که می‌تواند میزبان برگزاری فستیوال جهانی صنایع دستی باشد.

وی اضافه کرد: تنها مجموعه قابل توجه بازارچه صنایع دستی در ازبکستان و بخارا وجود دارد که میزبان فستیوال جاده ابریشم است، اما این مجموعه ظرفیت‌های بهتری دارد.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود در این مجموعه موزه‌ای برای اشیای قدیمی ایجاد شود و در کنار عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی برای صادرات هم فکر کرد.

وی گفت: همچنین ایجاد دانشکده مهارتی صنایع دستی در بازارچه سعدالسلطنه از دیگر پیشنهاداتی است که می‌تواند به کامل شدن این مجموعه زیبا کمک کند.

حجاوی اضافه کرد: داشتن موزه و دانشکده صنایع دستی می‌تواند این مرکز را به یک مجموعه جهانی تبدیل کند.

استاندار قزوین هم رد این دیدار با اشاره به اهمیت حفظ و رونق صنایع دستی،گفت: براین اساس احیای هنرهای دستی فراموش شده خود را با جدیت دنبال و پیگیری می کنیم.

زاهدی افزود : کاروانسرای سعدالسلطنه با توجه به قدمت تاریخی و واقع شدن در مرکز قزوین ار بهترین مکان‌ها در ایران برای نمایش و عرضه صنایع دستی است.

وی اضافه کرد : اراده دولت بر این است تا با تکمیل طرح ساماندهی و بهسازی و مرمت این کاروانسرا این فضا که به مرکز ساخت و عرضه هنرهای دستی تبدیل شده بیش از پیش برای توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی مورد استفاده قرار دهد.

زاهدی با اشاره به تعیین هفته‌ای به نام قزوین و برگزاری برنانه های فرهنگی در این ایام با کمک شهرداری و میراث فرهنگی، گفت: این هفته کلکسیونی از برنامه‌های فرهنگی است که در کنار خود می‌تواند صنایع دستی را به مردم معرفی و عرضه کند.

انتهای پیام/ک

دیدار رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با استاندار قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.