آزمایش مقاومت گوشی اوپو iQOO با سقوط از ارتفاع ۳۱ هزار متری! +تصویر

شرکت چینی اوپو در اقدامی عجیب با پرتاب یکی از گوشی‌های خود از ارتفاع هزاران متر بالاتر از سطح زمین رکوردی در سقوط آزاد گوشی هوشمند ثبت کرد.

آزمایش مقاومت گوشی اوپو iQOO با سقوط از ارتفاع 31000 متری! +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، افتادن یا رها شدن تلفن همراه از روی میز، از داخل جیپ لباس و یا دست کاربران اتفاقی است که شاید برای همه کاربران روی داده باشد. به دلیل حساسیت نمایشگر و دیگر قسنت‌های گوشی‌های هوشمند امروزی افتادن از ارتفاعی حتی کم ممکن آسیب‌های جدی به عملکرد دستگاه وارد کند. در برخی از موارد گوشی پس از افتادن روی زمین از بیرون دچار مشکل نشده ولی قطعات درونی آن آسیب می‌بینند.


بیشتر بخوانید: اوپو از میان‌رده جدید خود رونمایی کرد +تصاویر


حال یک شرکت چینی به نام اوپو-Oppo برای نشان دادن مقاومت گوشی iQOO خود آن را از ارتفاع ۳۱۳۹۴ متری در آسمان رها کرده است و اثر این سقوط آزاد بر دستگاه را منتشر کرده است. در جریان این آزمایش یکی از مهندسان شرکت اوپو با گوشی iQOO به یک بادکنک پر از گاز هلیون وصل کرد و اجاز داد تا به دستگاه به سمت آسمان برورد. هنگامی که گوشی به ارتفاع ۳۱۳۹۴ از سطح زمین رسید دمایی برابر 55- پیدا کرده بود و از آن محل سقوط کرد.

پتنها لحظاتی پس از کامل شدن سقوط گوشی و رسیدن آن به سطح زمین هواپیمایی بدون سرنشین محل دقیق آن را مشخص کرد و سپس کارشناسان برای بررسی صدمات وارد شده به سمت گوشی رفتند. بررسی‌ها نتایج شگفت انگیزی را نشان دادند. در کمال شگفتی پس از سقوط از چنین ارتفایی تنها نمایشگر گوشی iQOO آسیب دید و بقیه قسمت‌های آن سالم بودند.

آزمایش مقاومت گوشی اوپو iQOO با سقوط از ارتفاع 31000 متری! +تصویر

نتیجه این آزمایش زمانی بیشتر ارزش خود را نشان می‌دهد که مقاوت این گوشی را با سایر گوشی‌های موجود در جهان مقایسه کرد. برخی از تلفن‌های همراه هوشمند تنها پس از سقوط از ارتفاعی به اندازه ۱ تا ۲ متر دچار آسیب‌های بسیار جدی شده و حتی دیگر قادر به ادامه فعالیت صحیح خود نیستند.

انتهای پیام/

اوپو برای اندازه‌گیری مقاومت گوشی خود آزمایش عجیب را انجام داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.